• Pallas

Mekarskryt!

Nu ska jag bara skryta av mig lite: Har lyckats byta glödstift på BMW:n! Inte för att jag vet om det blev nåt bättre, men jag har iaf demonterat hela luftintaget för att komma åt de små rackarna. Tur man är begåvad med en hand-/armstorlek värdig en 5-årig asiatisk tösabit, för inte var det mycket plats att skruva på inte! Hur gör karlar egentligen, river hela toppen?

Bilen startade inte helt felfritt efteråt, så jag undrar om det snarare är reläet som är trasigt. Nåja, det var iaf bytesdags på glödstiften, så jag ångrar det inte. Tre timmar blankt gick det på och jag har aldrig gjort det förut. Känns alltid bra att få ihop något som är lite mer avancerat än att byta oljefilter.  

• Svar på tråden Mekarskryt!
  • Rabarbapuppa

Besiktning Golf GTI 87'a i torsdags.
    Besiktningsmannen var mycket förtjust och bilen fick utan godkänt u.a.
    Skönt. Nu blir det vinterförvaring och längtan till ny vår/sommar.

Ikväll (söndag) återbesök hos min lokala däckskrängare. Han återtog de Firestone Firehawk han tidigare monterat (som har plågat mig med obalans i månader nu) och monterade nya fina Bridgestone, jag betalade bara mellanskillnaden (då Bridgestone var en dyrare variant).
    Provkört ikväll, 0 - 160 km/h, bilen går som ett j-a ånglok och inte det minsta hyss från framdäck/framvagn, och inga vibrationer what so ever.

Ikväll kan jag somna nöjd.

Puppa

• Pallas

Inser att jag måste beställa en ny IC till BMW:n. Har kollat den nu och den läcker som ett jäkla såll i gavlarna. Vad är det för pungskalle som designat en högtryckspryl med gavlar i plast?

• Rabarbapuppa
    Pallas skrev 2013-10-28 11:17:09 följande:
    Inser att jag måste beställa en ny IC till BMW:n. Har kollat den nu och den läcker som ett jäkla såll i gavlarna. Vad är det för pungskalle som designat en högtryckspryl med gavlar i plast?
    Men var kom den där IC'n från då? Är det BMW's egna?
  • Pallas
    Rabarbapuppa skrev 2013-10-28 14:13:52 följande:
    Men var kom den där IC'n från då? Är det BMW's egna?
    Ja, det är original. Samma på kylaren - plastgavlar. Funderar på om det kan gå att mecka dit Biltemas universal med 3" rör.
  • Noname00
    Pallas skrev 2013-10-28 20:55:06 följande:
    Ja, det är original. Samma på kylaren - plastgavlar. Funderar på om det kan gå att mecka dit Biltemas universal med 3" rör.
    Du har turbo original?

• Pallas
    Noname00 skrev 2013-10-28 22:16:08 följande:
    Du har turbo original?

Ja.
  • Noname00
    Pallas skrev 2013-10-28 22:19:18 följande:

Ja.
    aha då har du 2 st turbos elle en enkel om det är en diesel?
  • Pallas
    Noname00 skrev 2013-10-28 22:37:00 följande:
    aha då har du 2 st turbos elle en enkel om det är en diesel?

En diesel it is.
  • Pallas

Har för övrigt konstaterat att det är framskivorna som slagit sig. Ska kolla vad de kostar.

Svar på tråden Mekarskryt!