• Pallas

Mekarskryt!

Nu ska jag bara skryta av mig lite: Har lyckats byta glödstift på BMW:n! Inte för att jag vet om det blev nåt bättre, men jag har iaf demonterat hela luftintaget för att komma åt de små rackarna. Tur man är begåvad med en hand-/armstorlek värdig en 5-årig asiatisk tösabit, för inte var det mycket plats att skruva på inte! Hur gör karlar egentligen, river hela toppen?

Bilen startade inte helt felfritt efteråt, så jag undrar om det snarare är reläet som är trasigt. Nåja, det var iaf bytesdags på glödstiften, så jag ångrar det inte. Tre timmar blankt gick det på och jag har aldrig gjort det förut. Känns alltid bra att få ihop något som är lite mer avancerat än att byta oljefilter.  

• Svar på tråden Mekarskryt!
  • Topps

Haft fullt upp ett tag med bilar här.

Viggen rasa lådan på 5an sa upp sig. Som tur är är just 5an lätt fixad och nya förstärkta drev ligger och väntar på 
    köksbordet. 

Golfen har fått en service och uppdaterad ljudanläggning :) 
    Nya däck och en skärmkant är beställt. Den ska nämligen få bli rostfri igen.

• Rabarbapuppa

Jaha, det går framåt hör jag, tervligt!

Själv har jag plågat 330'n +60 mil ner till Skåne utan problem. 
    En liten skummis var ju att jag har felkod på avgaskammens position - och BÅDA kampositionsgivarna är ju bytta i mars/april?

Får testa givaren när jag kommer hem då. Kan ju vara tjall på kabel/kontakt.

Men han går ju bra ändå tycker jag. Slog om till 26 tusen mil härmonyssens.

/Puppa

• Noname00

Här fick man 945:an stulen ringde och polisanmälde.
    Sa "de ringer snart de hittar den alltid" å visst ringde de till mig i stockholm.
    från karlskoga hittad med varm motor vid vattenstationen på en mack.

Som tur är ingen åverkan på låsen och verkstaden hittade inget när de provtryckte, men självklart körde farsan så långt han kunde på vägen hem.
    Och självklart åkte mätaren upp på rött. för han inte stannade och fyllle på längst vägen.
    Det är som vanligt han tror att så länge det kommer värme i kupen så är det bara å köra på.

Allt måste man göra själv blir så trött.

Troligtvis har ventilkåpspackningen klarat sig, nu blir det byte värmepaket eller skroten.

• Racer x

Kör en Octavia RS 2001 som fick nytt avgassystem, då det gamla hade gjort sitt. Men det hade suttit på sen bilen var ny.
    Även bakre stötdämparna hade gjort sitt och blev förvisade till skroten. Nya fanns redan inköpta.

• Rataxes
    Racer x skrev 2014-05-29 19:34:10 följande:
    Kör en Octavia RS 2001 som fick nytt avgassystem, då det gamla hade gjort sitt. Men det hade suttit på sen bilen var ny.
    Även bakre stötdämparna hade gjort sitt och blev förvisade till skroten. Nya fanns redan inköpta.
    Fler tillverkare borde skicka med rostfritt avgassystem från fabrik.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Racer x
    Rataxes skrev 2014-05-29 21:29:15 följande:
    Fler tillverkare borde skicka med rostfritt avgassystem från fabrik.
    Undras om inte fler gör det. Volvo gör det iaf.
  • Rataxes
    Racer x skrev 2014-06-02 21:07:49 följande:
    Undras om inte fler gör det. Volvo gör det iaf.

har det på GMC'n också.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Rabarbapuppa

Idag ekade handbromsbackarnas gnissel över hela kvarteret när jag rullade ned från förskolan. 
    Nu MÅSTE jag beställa handbromsdetaljer till min lilla 316. Ingen återvändo. 

Blä.

/Puppa

• Pallas

Hittade felet på Seaten som inte vill starta, genom att emotta ca 10 000 V genom kroppen. Rätt ont i nackmuskulaturen... Biljävel!

• Noname00
    Pallas skrev 2014-06-03 19:40:16 följande:
    Hittade felet på Seaten som inte vill starta, genom att emotta ca 10 000 V genom kroppen. Rätt ont i nackmuskulaturen... Biljävel!
    Dålig tändspole?
Svar på tråden Mekarskryt!