Några frågor...
Jag är gravid nu, är ännu tidig och i risk veckorna.
Men jag har ändå några frågor som jag undrar över, tankar och så...
Nu börjar jag då med lite utfrågningar.
Om pappan inte alls vill vara med och vill även vara okänd. Hur ska man sedan förklara för barnet när den frågar om sin pappa? På ett bra sätt.
Om pappan inte äns vill stå med på papper, kan man få underhåll ändå från försäkringskassan?
Om jag får han att gå med att stå med i papper. Blir han då tilltvingad att betala underhåll på ett eller annat vis, eller kan han slippa det? Eftersom jag själviskt väljer att behålla det, så vill jag inte att han blir påtvingad till något, när han själv inte är redo att bli pappa. Han är även några år yngre än mig osv.Men jag vill helst att han står med på pappret för barnets skull. Men jag vill inte påtvinga ändå att pappan ska vara med. Jag är även helst själv med barnet än någon velig pappa. Men ändå, jag vill ha ett namn på faderskapet, men inte påtvinga han till det. (vet inte hur jag ska förklara riktigt så att det blir förståeligt).
Hur klarar ni ekonomiskt och får allt att gå ihop ekonomiskt?
Och vad för jobb kan man kanske finna om man inte har något utbildning, plus har barn på hel tid. Är det något jobb som kanske accepterar en sån person? Plus även inte har något körkort.
Jag vill även ha tips på att kunna leva så billigt som möjligt. Men ändå ge det såklart som barnet behöver. Jag kollade lite på blöjpriserna igår på ica. Det var extremt dyrt! Finns det billigare men ändå bra blöjor någonstans? Tex på internet eller något sånt?
Hur klarade du igenom graviditet ensam? Nu tänkte jag på typ kurser eller något där partnern ska följa med. Hade du någon annan med er? Eller gick du själv? Kändes det ensamt och deppigt?
Och hur gjorde ni under förlossningen? Hade ni någon med er in, eller var ni helt själv?
Kommer väll flera frågor sen allt eftersom antar jag. =)