Hur gör ni med blöjbyte på vintern
Hej satt och undra gur ni gjorde på vintern o ni behöver byta på ve små om ni är ute på ex urtflykt?
För vid -20 är det inte det lättaste-
Hej satt och undra gur ni gjorde på vintern o ni behöver byta på ve små om ni är ute på ex urtflykt?
För vid -20 är det inte det lättaste-
gjorde det snabbt som f*n i vagnen!
Om de har bajsat får man leta reda på något lite varmare ställe, kissblöjor byts när vi kommit hem igen.
Japp fort som f-n har varit modellen här också. Vi har provat byta bajsblöjor ute i -15 i pulkabacken och bebisen har var inte varit strålande nöjd över rumpan ute i det vädret men det går.
Men vi har ju inte finlirat direkt så jag har alltid kollat när vi väl kommit hem att jag verkligen fått med allt i alla veck.
Vid -20 har vi aldrig varit på utflykt så här har vi aldrig stött på det problemet.
Jag byter ute i alla fall. På en liten byter jag i vagnen. På en stor byter jag när dom står upp. Dock är jag väldigt snabb på att byta blöja. Byter en bajsblöja på en minut och en kissblöja ännu snabbare.
Dock blir det sällan -20 där jag bor.
Är det -20 så är det väl inte direkt så att man tar med en bebis ut på utflykt
Jag är aldrig ute länge i -20 men om det är ner till -10 ungefär byter jag snabbt i vagnen vid längre utflykter och när vi är ute över dagen.
Ja men är man ute i flera timmar i den kylan ??
Inte flera kanske men 1-1.5 bajsar bebis just när man kommit dit man ska måste man ju byta
menar inte kanske minus 20 men i minus grader.
Fast bajsar bebis så ofta får man nog tänka på att inte vara ute i många minusgrader så ofta om man inte har någon stans att gå in !
Mina barn har bajsat 1-2 gånger per dag sen dom var nyfödda
Och min dotter bajsade ibland 4-5 ggr/dag.. Inte kan man hålla sig inne för det..
På 4 barn har ve behövt byta ute 2 ggr vintertid. En gång vid -15 och en gång vid nollgradigt. Oftast går det ju bra eller att man ändå är på väg hem.
Nä men man kan hålla sig på platser där det är nära att gå in nån stans o hoppa flera timmar ute vid -20
Och jag håller inte med :) eftersom det så sällan är ert problem kan man inte planera för om ifall bebis bajsar. Lika lite som jag tokplanerar för att någon unge ska kissa ner sig (vilket också hänt) rena kläder med såklart men bytet sker där vi är