• Anonym (står inte ut!)

Står inte ut med detta HÅR! Någon som gjort permanent hårborttagning där nere?

Rakar jag så får jag stora röda bölder som gör ont. Vaxar jag så får jag inåtväxta hår som gör ont och måste tas ut, som lämnar stora röda bölder samt ärr. Jag klarar inte av att ha en massa hår där nere, kan inte ha bikini längre och kan inte få oralsex då jag bara tänker på hur äckligt det måste vara för honom med allt detta hår.

Nu funderar jag på att bara ta bort allting permanent, men går det? Är det någon som gjort det, och i så fall hur blev resultatet och hur mycket kostade det?!

• Svar på tråden Står inte ut med detta HÅR! Någon som gjort permanent hårborttagning där nere?
  • Anonym (står inte ut!)
    Anonym skrev 2012-12-14 14:17:06 följande:

Sorry för något of topic. Du TS och andra som "lider" av kraftig hårväxt där nere, har ni några andra kännetecken? Är ni av sydländskt urprung, har ni mörkt och tjockt hår på huvudet etc?

(Jag vill veta vad jag ska kolla efter, tillhör nämligen den relativt stora skaran män som faktiskt gillar riktigt håriga underliv)

Normal svensk tjej med normalt, svenskt hår på huvudet.
  • Anonym (står inte ut!)
    msmurphy skrev 2012-12-14 14:13:17 följande:
    När du har vaxat, har du gjort det på salong eller hemma? Det är skillnad på hot wax och warm wax. Sånt vax som man använder hemma är inte lika skonsamt för hyn och ibland används samma sort på salonger. Du vet, sånt där man värmer upp vaxet och drar bort det med remsor?
    Warm wax påminner mig lite om stearin. Man häller det direkt på huden, odet stelnar och man drar bort vaxet "som det är". Svårt att förklara. Men iaf så är det bättre för huden än hot wax för att inte tala om såna där kallvaxer! Ryyys!
    Har testat båda sorterna, både på salong och hemma. Samma förjäkliga resultat .
  • Anonym
    Anonym (står inte ut!) skrev 2012-12-14 12:06:03 följande:
    Är det vanlig hårborttagningskräm, typ Weet? Har faktiskt aldrig provat den varianten, har tyckt att det känns läskgit med alla kemikalier. Men kanske värt att prova i alla fall. Det borde ju inte bli infekterat såsom det blir när man rakar.
    Du kan få obalans och svamp om du använder det.
  • J 1981

Har du testat denna? www.passionofsweden.se/apotek/bikini-line

Inte helt perfekt men bättring för mig. Det bästa för mig är att noppra bikinilinjen med pincett och raka resten. Smörjer med detta varje dag och skrubbar med svamp i duschen. Var beredd på att det svider dock !

• Maggimou

Jag har lasrat men är inte klar. Känner dock att man måste gå många fler ggr än de säger...

• Anonym (bäver)
    Anonym (sl) skrev 2012-12-14 13:55:01 följande:
    kanske, fast min är grön, ser exakt ut som denna
    www.netonnet.se/art/personvard/personvard-for.../

det står oxå 180 hår på denna, så det kanske är den jag har trots allt.
    Anonym skrev 2012-12-14 13:59:17 följande:
    Den har jag provat och den fungerade på mig, men det var svårt att ta mindre område eftersom "hela plattan" måste ha kontakt med hud innan det går att sätta igång den(svårt att förklara) och det blev nästan för smalt med smalbenen, fungerade bättre på större område
    Anonym (sl) skrev 2012-12-14 14:07:32 följande:
    håller med, tyckte oxå det var svårt att använda på små område. Det är nog bättre du köper rosa.
    Ok, ja det är ju bikinilinjen jag är intresserad av att ordna upp.

• Anonym (bäver)
    Anonym skrev 2012-12-14 14:17:06 följande:

Sorry för något of topic. Du TS och andra som "lider" av kraftig hårväxt där nere, har ni några andra kännetecken? Är ni av sydländskt urprung, har ni mörkt och tjockt hår på huvudet etc?

(Jag vill veta vad jag ska kolla efter, tillhör nämligen den relativt stora skaran män som faktiskt gillar riktigt håriga underliv)

Hahaha

Svensk, blek hy, blå ögon mycket hår, tunnare nu än när jag var yngre, möjligen pga frekventa färgningar, dock fortfarande mer än det typiska svenska.
  • Anonym (bäver)

Detta med att ta med pincett, har ni testat det med hår ca 20 cm ut på benen? Det skulle ta TIMMAR.

• Anonym (laser)

8.000 kr var för 4 gånger både bikini och armhåla. Vad "helbikini" kostar vet jag tyvärr inte, men googla på IPL. Jag bor i en ganska liten stad så här fanns inte det utbudet och jag är för lat för att köra till grannstan. ;)

Hemma-lasermaskinerna är bara skit, vad någon privatanvändare än säger. Googla så får du se. De har till och med medverkat i plus om jag inte minns fel.

IPL-maskinen på salong är STOR och kostar som en hel bil. Och det snärtar till och gör lite ont.  Styrkan på ljusstrålarna är mycket högre än på hemmabruksmaskinerna. Som dessutom enligt vad jag förstått ofta enbart träffar ETT hårstrå i taget. Och då är det 60% chans att det dör OM det är i tillväxtfas. Och du kan ju tänka själv hur många gånger du måste zappa för att få hela snippan fri... Och lite svårt att sikta med backspegel på sig själv?

Jag hittade detta i ett annat forum av en slump, kanske kan hjälpa dig;
    "Efter IPL blir det mjukare & tunnare fram till den sista behandlingen. Då är det bara lent kvar.
    IPL är dock inte helpermanent (inte heller laser) eftersom hårväxten styrs av hormoner, kan nya säckar växa till vid hormonförändringar (t.ex graviditet) & då kan man få göra ett par behandlingar till.
    Dock blir det fortfarande en relativt liten summa jämfört med hyvlar/vax etc under en t.ex 10-års period.
    Vad det kostar varierar mellan salonger, och vilken behandling man gör (Bikini/brasiliansk) men runt 800-1000/gång för brasiliansk.
    Personligen tycker jag att det knappt känns, det lilla man märker är som en snabb gummisnodd mot huden. Brasiliansk tar ca 15 minuter och man räknar med ca 10 behandlingar, med ett mellanrum på 6 veckor. (En del behöver fler, andra färre)"

• telgebo

Brasilianskt kostar inte så mycket som 800-1000 kr per gång utan 495 kr första gången och sen 395 kr per gång iaf i Stockholm.

• sticksNstones

Har gjort laser "brazilian", ondast gor nog mellan skinkorna och precis ovanfor "skaran". Annars ar det som gummiband som snartar. Det gar ju ratt fort det hela sa bit ihop hehe.

Dyrt ar det, sa dom priserna du afr pa salong ar det som galler. Svart att hitta billigare. Daremot far du rakna med att du inte kan fa bort ALLT. Jag ar blond sa har en del kvar, det dar mjuka fjunet gar inte att lasra bort. Plus du maste gora top up behandlingar typ en gang om aret, eftersom haret vaxer lite olika. For mig ar det inget problem, jag ansar det som finns kvar bara. Far fula och onda plitor vid helrakning/vaxning och skulle aldrig gora det igen. Darfor var lasring den basta losningen for mig.

• Anonym (emh)

har nästan samma problem.. gillar inte heller hår där nere och i armhålan....

har hår från slutet av magen bak till rumphålet. inte kul alls. måste raka mig ofta..

ska testa era tips, men är det någon som vet bättre tips på att ta bort allt hår, lite billigare..

• Anonym (bäver)
    telgebo skrev 2012-12-19 00:19:11 följande:
    Brasilianskt kostar inte så mycket som 800-1000 kr per gång utan 495 kr första gången och sen 395 kr per gång iaf i Stockholm.
    Laser? Eller menar du vaxning?
  • Anonym
    Anonym (emh) skrev 2013-02-08 15:23:27 följande:
    har nästan samma problem.. gillar inte heller hår där nere och i armhålan....

har hår från slutet av magen bak till rumphålet. inte kul alls. måste raka mig ofta..

ska testa era tips, men är det någon som vet bättre tips på att ta bort allt hår, lite billigare..

Jo det är kul, för många män... Hitta en kille som gillar det så slipper du rakningen. Tro mig, du är en drömkvinna för väldigt många män!
  • Kosmos2015
    Jag håller på med hårborttagning på rygg (kan vara nyttig info till era killar) på Hudvårdsstudio LARA i Göteborg. Varje behandling -en gång per månad försvinner cirka 20 % av hårstrån. Gjorde 2 behandlingar. Ser lovande ut. Inga biverkningar.  
  • Anonym (Linda)

Jag är extremt hårig, min bikinilinje går snett ner på benet och till baksidan av låret. Jag har även mörkt grovt brunt hår. Skulle jag låta det växa ut ser mina ben ut som en hårig mans ben men jag är inte hårig på framsidan av låret iaf. Det är varken snyggt, bekvämt eller behagligt att ha detta. Jag har testat med silke pilé apparat (fick bita i en våt handduk pga smärtan), vaxat, rakat och kört med weet men med de två första kommer håret tillbaka inom två veckor, rakning blir stubb inom ett halvt dygn. Ärligt så brydde jag mig inte om det öht eller hade aldrig tänkt på det förrän jag gick till ungdomsmottagningen som 16 åring och barnmorskan undrade om jag hade nån pojkvän, nä det har jag inte. Okej nä för du är ju väldigt hårig och då kanske han hade nämt det. Fy fan va ledsen jag blev. Idag rakar jag men skulle vilja ta bort med laser

• Anonym (K)

Vill gärna väcka liv i den här tråden. Jag blev tipsad om diodelaser och vill gärna veta mer.

Jag är etnisk svensk men har svarta grova hårstrån, rakar jag benen på kvällen har jag stubb på morgonen. Har testat Veet hårborttagningskräm men det tar inte... Så ni förstår att det är ett jäkla bök...

Jag hade tänkt mig hela ben, brasilianskt och armhålor. Även hakan blir nog aktuellt snart...

Någon som gjort? Vad kostade det och är du nöjd? Försvann håret helt? Hur länge håller det? Och gör det ont??

Svar på tråden Står inte ut med detta HÅR! Någon som gjort permanent hårborttagning där nere?