• Ananasochäpple

Hjälp, vår 2,5-åring sover mellan oss i vår säng - nu kommer snart nummer två!

Vår 2,5-åring har inte sovit en enda natt i sin egna säng och verkar heller inte intresserad. Tvärtom trivs hela familjen med att samsova med barnet mellan oss.

...men nu kommer nummer två. Hur blir det då?

Hur har ni gjort när tvåan kommit?
    Uppmuntrat ettan till att börja sova i egen säng? (vad händer om det inte går så lätt?)
    Sovit alla tillsammans? (går det?)
    Placerat tvåan i egen säng från början? (fast det kanske är orättvist ot tvåan?)

Andra erfarenheter, tankar eller tips?

• Svar på tråden Hjälp, vår 2,5-åring sover mellan oss i vår säng - nu kommer snart nummer två!
  • sofia 1

Våran tjej sover i sin säng en stund sen kommer hon in till oss under natten, då lägger hon sig mellan oss och lillebror sov mellan mig och spjälsängen eller på mig när han var liten men nu brukar han sova i sin spjälsäng bredvid mig:)

• hannis

Vi har tänkt att dela upp oss om tvåan verkar vilja sova hos oss. Jag och bebisen kommer då att sova i vårt gästrum och maken och sonen (snart 3) kommer sova i vårt sovrum.

• Alexi

nu sov visserligen vi i varsitt rum med varsitt barn första året, väldigt skönt att inte behöva känna att man stör pappa eller storasyskon, men jag vill oavsett rekommendera sängen Babybay. Om ni vill sova alla i samma rum kan du ha den på utsidan om dig och bebisen sover ostört från syskonet och du kan liggamma.

• luspudel

Vi ligger i hög allihop Vi har puttat in sängen ända in i väggen, så yngsta längst in, sen jag, sen storebror och pappa längst ut. Kanon

• emmisss

Eran etta kan inte få somna hos er och sedan bäras över till sin säng?

Så gör vi...ibland kommer hon in till oss ibland inte...

Har en liten 2a som kommer nu i feb...

• Flickan och kråkan

Vi har sovit med båda våra hela tiden. Det har gått jättebra och är väldigt praktiskt. Väntar trean nu så till sommaren lär vi ha tre barn i vårt sovrum. Vi har breddat vår dubbelsäng med vanliga sängar där barnen sover. Alla har sällskap. Alla har gott om plats. Lätt att natta och alla sover gott. I dagsläget har vi en jättesäng á la 390-bred .

• TessTess93

Flickan och kråkan,
    hur många sängar är de ? :p

• yodi

vi har tre barn, när nr två kom så sov vi tillsamans i en säng en kort stund, sedan började hon sova i en egen säng som stod brevid våran säng.

när nr tre var på väg så ville tvåan inte alls sova i egen säng så där sov vi med två barn i sängen rätt länge. vi ställde in den mot vägen, bebisen sov närmast väggen, sedan jag, stora syster och ytterst pappa

• Flickan och kråkan
    TessTess93 skrev 2012-12-15 19:03:22 följande:
    Flickan och kråkan,
    hur många sängar är de ? :p
    3...eller 4, beroende på hur man räknar. Vi har vägg - 90-säng - dubbelsäng (90x2) - 120-säng - vägg. 
Svar på tråden Hjälp, vår 2,5-åring sover mellan oss i vår säng - nu kommer snart nummer två!