• Anonym

Vad kostar era semesterresor?

Hur mycket brukar ni lägga ut på en utlandssemester? Både själva resan, hotell, mat, fickpengar osv.

Eftersom jag är nyfiken på vad som är normalt...

• Svar på tråden Vad kostar era semesterresor?
  • Anonym (0 kr)

Lägger inte ut några pengar på utlanssemester. Med tanke på miljön gör jag inga flygresor som inte är nödvändiga. Det är det bästa man kan göra för miljön.

• Palma

Det är ju olika beroende på vart man åker, vad man ska göra och hur många man är. Var i London förra helgen. Resa+hotell

• Anonym (olika)

Åker jag och dottern så blir det ca 25.000-30.000kr inkl allt. Åker jag utan dottern till Lasvegas så får man lägga till en nolla

• ulfsas

Det varierar. Charter med all inclusive till Hurghada ca 3*8000kr i mitt fall. Därtill tillkom 3 snorkelresor à ca 1000 kr st.
    Florida i somras, 2v, sonen och jag med fina hotell i Miami South Beach, Key West, Orlando mm, restaurangbesök frukost, lunch och middag samt en Mustang som hyrbil plus Kennedy Space, Unversal, alligator tur med swampboat mm mm mm ca 50000kr så det varierar stort. 

Alla resorna har varit bra oavsett pris. 

Man måste inte resa så dyrt för att ha trevligt. 

Man, 192 cm, 49 år, Sundbyberg, singel ;)
  • tahira

Våra utlandsresor går nästan alltid till Sverige eftersom vi har nästan hela släkten där. Biljetterna kanske kostar 4.000:- och sedan brukar vi bo hemma hos någon av våra föräldrar.

Det blir lite mer shopping än vanligt eftersom jag tycker bättre om att handla där än att handla i London, men annars blir det inte så mycket utgifter.

Ibland åker vi till Kenya, men då bor vi också hemma hos familjemedlemmar och vänner. Min pappa och hela släkten på den sidan bor där. Då kostar resan kanske 20.000:-, men det brukar inte bli så mycket shopping, mest bara slappande och liggande vid poolen. 

Då och då åker vi någon helt annanstans, men det är mest bara weekendresor för att hälsa på vänner i t.ex. Frankrike eller Tyskland. 

Vi vill liksom passa på att träffa vänner och släktingar om vi åker utomlands, inte bara åka utomlands för sakens skull  

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira
    Palma skrev 2012-12-15 23:04:11 följande:
    Försvann halva mitt inlägg? Eller kan ni läsa?
    Det försvann. Skriv inga specialtecken som & eller så, de kapar inläggen. 
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • Bumbis

Men flyg, boende, mat och annat så lägger vi ut runt 14000-15000 kr sammanlagt :) (2 pers)

• Anonym
    Anonym (0 kr) skrev 2012-12-15 22:57:57 följande:
    Lägger inte ut några pengar på utlanssemester. Med tanke på miljön gör jag inga flygresor som inte är nödvändiga. Det är det bästa man kan göra för miljön.
    Jag gör några extra flygresor per år för att kompensera att du stannar hemma...
  • Frontline

Senaste resan som var nu i höstas kostade ca 22000:- för resa och fickpengar det var till Turkiet för 2 vuxna och 3 barn.

Dyraste resan var till Thailand och det kostade ca 40000:- för resa och fickpengar för 2 vuxna

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Vad kostar era semesterresor?