• Anonym

Att börja bli gråhårig även om man är ganska ung?

Är det tabu att prata om att man kan börja bli gråhårig eller är det bara ingen som börjat dra upp det ämnet bland vänner? Kan säga såhär är fortfarande rätt ung och börjar redan bli gråhårig. Men ser ung ut till utseendet i övrigt tror bekanta att jag bara är 25 har grå hårstrån med utseendet å göra i övrigt? 

• Svar på tråden Att börja bli gråhårig även om man är ganska ung?
  • mytol

I min bekantskapskrets så är det iaf inte tabu. jag är själv 29 å har börjat få gråa hårstrån. En kompis till mig kommenterade att jag var så fin i håret med en massa ljusa slingor (är vanligtvis väldigt brunhårig) så sa jag som de var. att ja slingat för att de grå inte skulle bli så markanta ihop med de bruna. Hon hade själv slingat håret så hon skrattade å sa "ja med, hihi".

• mandolin76

Hittade mina första gråa när jag var 18. Blir 39 snart och är rejält gråhårig nu om jag inte färgar. Hoppas på att jag med åren kommer att bli vithårig. Min mormor var det och hon blev också gråhårig tidigt.

• Anonym

Mitt första grå hårstrå kom när jag med va 29 sen tog de 3 år till innan nästa kom nu är jag 32 å det börjar redan sprida sig mer och mer :( är väldigt deprimerad över detta och hoppas att ja inte ska bli helt gråhårig inom ett år utan de ska ta lite mer tid  än så men trodde man blev gråhårig när man är 40 och inte 32 :/

• Anonym

Jag är nog mer vithårig än gråhårig ser det ut som. Min morfar blev aldrig gråhårig inte ens när han dog men han dog rätt tidigt nått med hjärtat men fick aldrig ett enda grå. Mamma sa att vi är tidiga i vår släkt med å bli gråhåriga men i övrig utseende ser vi unga ut. När ja va 18 trodde folk att ja va 13 och när ja nu är 32 tror folk att jag är 25 även om ja smått börjar bli gråhårig. skäms över mina gråa hårstrån å mår dåligt att åldras. 

• Minion

Jag och min sambo är båda 29 och sambon började få grå hårstrån runt 25 års åldern. Nu har han en hel del strån som glittrar stålgrå i det svarta. Jag har också fått en hel del grå hårstrån de senaste 2-3 åren. Men ingen av oss är ens nära att bli helt grå än på många år.

Våra föräldrar som alla är dryga 50 år gamla har en del grått i håret, utom min mamma, men ingen av dom är helt grå (ganska långt ifrån faktiskt), så jag är inte orolig över att bli grå any time soon, så att säga :) Min mormor är 71 och hon är fortfarande ljusbrun i håret, och hon färgar garanterat inte håret :P

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Rådjur

Jag är 20 år gammal och hittade det första gråa håret när jag var 16... Och sen dess har det blivit ett par till vita hår, som jag dragit bort. Hade hellre sett att HELA skallen eller slingor blev vita, gillar ej när det bara är enstaka hårstrån

• TessTess93

Jag är tyvärr 19 och hittar grå hårstrån ibland :( men jag färgar mitt hår regelbundet..

• buffybuffy

jag är 28 och blev redan vid 26 års åldern,halva huvudet framifrån är isvita, och börjar gilla dom, hoppas på att få hela huvudet så ser det tufft ut:)

• Anonym

alla är vi olika.jag fick mina första grå  i 20-årsåldern.
    Idag är jag 40+ och säkert helt vit om jag inte färgar det.
    ser pigg och ung ut för övrigt.De flesta gissar på att jag är 32-33 år :)

Hellre grå,än rynkig:) 

• sötare

jag började få mina när jag gick på gymnasiet är nu 32. Jag hörde någonstans att socker kan hjälpa till att göra håret gråhårigt om det stämmer eller ej vet jag inte. Men jag är en riktigt godisråtta :) 
    Jag lever på hoppet att  jag ska få lika vitt och fint hår som min farmor hade :) 

Svar på tråden Att börja bli gråhårig även om man är ganska ung?