• Anonym (Malin)

    Singellivet vs förhållande.

    Har ett jobbigt problem.. Jag är 19 år. Har haft pojkvän sedan 3 år tillbaka. Men nu har jag börjat känna att jag verkligen saknar singellivet. Jag känner att jag verkligen vill leva livet och göra vad jag vill med vem jag vill!! Samtidigt vill jag inte släppa min underbara pojkvän. Vi har våra dåliga perioder men så är det för alla.. Men han passar mig perfekt. Men samtidigt har vi blivit allt för bekväma och känns mer som vänner som bor ihop emellan åt. Hade ni gett upp ett sånt förhållande? Kanske är jag bara nojjig över att vi inte är nykära längre? Jag vill inte ångra saker när jag är 40 år :(

  • Svar på tråden Singellivet vs förhållande.
  • Dannyboy

    Svårt att svar på. Har du inga känslor för grabben mer än kamratliga så ja då hade jag nog gått vidare. Är det bara så att du tror at gräset är grönare så nej då hade jag inte gått och blivit singel.

  • Anonym (Malin)

    Även svårt och se skillnaden ibland :(

  • Anonym

    jag har varit singel i över 30 år, och jag fick en relation i  år, helt oväntat.Jag var sambo i unga år, och kände det likadant, jag fick rådet av en gammal arbetskamrat då på den tiden att man kan var ihop, men bo på skilda håll.
    Jag kände då som 18 till 19 åring att jag ville prova singellivet. 
     Jag var 21 år när jag flyttade in i en andra hands etta, då hade jag och sambon innan försökt få barn
    Det första året var roligt,  på den tiden och livet lekte jag stormtrivdes i min etta.
    Jag kände som 18 till 19 åring att något i mina då unga år saknades,jag ville vara fri
    Nog blev jag fri alltid, jag funderar på om jag inte ska åka till New York  ,Indien och Thailand samt Gambia efter 7 tågluff i Europa, och så kommer det att bli , jag gör det förr eller senare

    Killarna har avlöst varandra i alla år,jag hann med föreningslivet, arbetet mot rasismen och Amnesty där jag varit aktiv i över 30 år och utbildningen till undersköterska Mitt nya intresse är astronomi efter musiken och konsten
    Jag fick den frihet jag tidigare drömt om och äventyr.
    Jag fick  sexuella upplevelser, utbildningen inom vården, se upp mot stjärnorna, demonstrera mot orättvisor, inreda ett hem ,och nya resor, däremot fick jag inte barn 
    Tycker du om killen ska du inte göra slut men kanske bo ett  tag själv utav det lär man sig vara självständig
    Du får känslan utav att ha ett eget hem och satsa på en utbildning, och rå dig själv men tänk över saken
    Att kunna känna att vara utomlands i ett år, många unga provar det. När jag luffade i Europa reste jag flera gånger helt själv det är inget jag rekommenderar,men jag var fri.
    För många är singellivet en viktig bit, att få rå sig själv, innan man skaffar familj för många som går i dessa tankar blir det utav förr eller senare,  tänk på saken

     

  • EJai

    Men aktivera dig Res, gå ut å dansa och ät med vänner. Kanske du har för lite tid med tjejerna och tänker för mkt. Har varit tillsammans med min sambo sen vi va 16. 25 år nu. Mitt svar va mer egen tid med vänner å upplevelser även med dem.

  • Anonym (Malin)

    Har mycket tid ihop med mina tjejkompisar! Men det är ju när jag är ute och dansar eller träffar andra killar jag saknar singellivet :(


    EJai skrev 2012-12-16 08:08:16 följande:
    Men aktivera dig Res, gå ut å dansa och ät med vänner. Kanske du har för lite tid med tjejerna och tänker för mkt. Har varit tillsammans med min sambo sen vi va 16. 25 år nu. Mitt svar va mer egen tid med vänner å upplevelser även med dem.

  • Anonym (Malin)

    Flyttar jag ifrån honom är det slut har han sagt :/


    Anonym skrev 2012-12-16 08:01:18 följande:
    jag har varit singel i över 30 år, och jag fick en relation i  år, helt oväntat.Jag var sambo i unga år, och kände det likadant, jag fick rådet av en gammal arbetskamrat då på den tiden att man kan var ihop, men bo på skilda håll. Jag kände då som 18 till 19 åring att jag ville prova singellivet.   Jag var 21 år när jag flyttade in i en andra hands etta, då hade jag och sambon innan försökt få barn Det första året var roligt,  på den tiden och livet lekte jag stormtrivdes i min etta. Jag kände som 18 till 19 åring att något i mina då unga år saknades,jag ville vara fri Nog blev jag fri alltid, jag funderar på om jag inte ska åka till New York  ,Indien och Thailand samt Gambia efter 7 tågluff i Europa, och så kommer det att bli , jag gör det förr eller senare Killarna har avlöst varandra i alla år,jag hann med föreningslivet, arbetet mot rasismen och Amnesty där jag varit aktiv i över 30 år och utbildningen till undersköterska Mitt nya intresse är astronomi efter musiken och konsten Jag fick den frihet jag tidigare drömt om och äventyr. Jag fick  sexuella upplevelser, utbildningen inom vården, se upp mot stjärnorna, demonstrera mot orättvisor, inreda ett hem ,och nya resor, däremot fick jag inte barn  Tycker du om killen ska du inte göra slut men kanske bo ett  tag själv utav det lär man sig vara självständig Du får känslan utav att ha ett eget hem och satsa på en utbildning, och rå dig själv men tänk över saken Att kunna känna att vara utomlands i ett år, många unga provar det. När jag luffade i Europa reste jag flera gånger helt själv det är inget jag rekommenderar,men jag var fri. För många är singellivet en viktig bit, att få rå sig själv, innan man skaffar familj för många som går i dessa tankar blir det utav förr eller senare,  tänk på saken  

  • Tuvalisan2

    Var precis i din situation när jag var 19år. Jag och min kille hade då varit ihop sen jag var 16år (han 18). Men vi kände båda att vi ville leva singelliv så vi gjorde slut (men var vänner och träffades regelbundet ändå). Vi såg det lite som ett uppehåll utan att bestämma nånting ang framtiden. Men vi båda kände att om vi ska kunna leva ihop i framtiden så behöver vi den här singelperioden. När vi båda varit singlar i ca 7mån och "lekt" av oss blev vi tillsammans igen och flyttade ihop och fick barn. Dock gick vi isär för tre år sedan.. Men jag tror att om man känner som du så ska man testa att vara singel. Jag hade eg fortfarande starka känslor för min dåvarande när vi vid 19års ålder bestämde oss för att göra slut, men singellivet lockade för mycket för oss båda.

    Kan inte råda dig till nånting, mer än att göra det som känns mest rätt, så du inte gör något som du ångrar. Oavsett vad du gör..
    Lycka till!

  • Anonym (Malin)

    Man känner sig fruktansvärt vilsen. Han vill inte alls ha någon singelperiod :( han vill verkligen gifta sig och skaffa barn typ. Jag känner att jag inte riktigt har levt livet.

    Men jag vill ju inte göra något misstag. Han är en fin människa men ja..


    Tuvalisan2 skrev 2012-12-16 09:01:53 följande:
    Var precis i din situation när jag var 19år. Jag och min kille hade då varit ihop sen jag var 16år (han 18). Men vi kände båda att vi ville leva singelliv så vi gjorde slut (men var vänner och träffades regelbundet ändå). Vi såg det lite som ett uppehåll utan att bestämma nånting ang framtiden. Men vi båda kände att om vi ska kunna leva ihop i framtiden så behöver vi den här singelperioden. När vi båda varit singlar i ca 7mån och "lekt" av oss blev vi tillsammans igen och flyttade ihop och fick barn. Dock gick vi isär för tre år sedan.. Men jag tror att om man känner som du så ska man testa att vara singel. Jag hade eg fortfarande starka känslor för min dåvarande när vi vid 19års ålder bestämde oss för att göra slut, men singellivet lockade för mycket för oss båda.

    Kan inte råda dig till nånting, mer än att göra det som känns mest rätt, så du inte gör något som du ångrar. Oavsett vad du gör..

    Lycka till!

  • mmeline

    Du är ju bara 19. Du är knappt vuxen. Du har gott om tid både att leva singelliv och att träffa någon ny efter det. Jag kan tycka att det inte finns någon anledning till att du ska nöja dig med en relation som du upplever som tråkig redan nu.

  • Anonym (Malin)

    Sanningen är att jag känner mig gammal redan nu haha! Vill samtidigt inte kasta tid i sjön.


    mmeline skrev 2012-12-16 09:34:44 följande:
    Du är ju bara 19. Du är knappt vuxen. Du har gott om tid både att leva singelliv och att träffa någon ny efter det. Jag kan tycka att det inte finns någon anledning till att du ska nöja dig med en relation som du upplever som tråkig redan nu.

  • Anonym

    Var singel en tid. Du är bara 19 år och har hela livet franför dig. Du hinner hitta många killar innan du hittar den du bildar familj med senare i livet. Jag är 36 år och singel, fortfarande inga barn eller man. Skulle jag vara då skulle jag leva livet nu när du kan.

  • Anonym

    Skulle jag vara DU skulle det stå, så skulle jag välja singellivet. Inget blir bättre av att tvinga sig att leva i en relation av rädsla för att lämna ensam.

  • Anonym (Utan)

    Kvinnor som gillar singellivet lever ni helt utan sex är det något som går bra att klara sig utan 

Svar på tråden Singellivet vs förhållande.