• Anonym

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Men string...är ju så 80-tal. Är det överhuvudtaget någon som har det längre? Och sexigt? Nej, de flesta ser ju som sumabrottare i dem. 

• Anonym

Klart som fan man bär string för att man känner sig sexigare..att inga troskanter syns är ju en bonus.

• Anonym

Har nästan alltid string, och inte känner jag mig "sexigare" för det. Inte så att jag visar dom för folk haha... (har inget med troskanten att göra då jag oftast har tunika som går över rumpan)
    Jag tycker dom är bekvämare än vanliga trosor helt enkelt, fått för mig att vanliga "korvar" sig mer.... men men det är väl en vanesak som allt annat.

• Anonym

Har ingen dotter men det tror jag inte nej... Och som sagt tycker jag inte det har något med sexighet att göra för MIN DEL (och du frågade väl varför vi kvinnor har det), men det tror jag det har när flickor helt plötsligt vill börja använda det , så tidigt dessutom? Måste ju vara av en anledning då.
    Som sagt, jag svara för hur det är för min del. Jag kopplar inte mina egna stringtrosor till något sexigt överhuvudtaget efter som jag är så van vid det ... men när jag själv var yngre tänkte jag nog inte likadant.  

• Anonym

Jisses. du väljer att misstolka. jag skrev som sagt om vad JAG tycker när JAG har string. sexualiserar ingen, men tror som sagt inte alla flickor tänker likadant som mig när dom helt plötsligt vill ha string. punkt.

• Anonym

Kan ju bara svara vad jag själv tror/tycker ?
    Som jag sagt tidigare tycker jag det är skönare med string (betyder ju inte att andra tycker det) samt att jag inte tycker det är något sexigt med dom överhuvudtaget, men jag tänkte inte likadant när jag var yngre (dock äldre än 10år) därav tror jag inte det vore något konstigt om flickor vill prova string för att det kanske är "sexigt/spännande" istället för att se om dom är bekväma... vet inte vad jag ska skriva mer än så. Men visst, jag sexualiserar väl 10-åringar då enligt dig.

• Anonym

Jag har string för att jag tycker det är snyggt ibland helstring och ibland halv nästan aldrig hela trosor tycker det är trist och gillar inte kanten som blir under tighta byxor. Min man älskar att få ta av mig kläderna på kvällen och få se mina snygga underkläder och det tänder mig med.

• Anonym

Jag har det definitivt för att jag tycker att det är bekvämare och för att troskanten inte syns om jag har tighta byxor/kjolar. Jag har haft stringtrosor i halva mitt liv och kan inte tänka mig nåt annat. När man tar på ett par stringtrosor så sitter de där, helt enkelt - de rör sig inte när jag går. Vanliga trosor har jag bara haft på natten när jag har haft mens, men nu när jag köpt menskopp så behöver jag egentligen inte det heller. Hipsters kan dock vara skönt att ha att bara gå omkring i hemma, ungefär som mjukisbyxor.   

• Anonym

Kan tillägga att jag började med stringtrosor när jag var 13-14 och skulle inte se något problem i att en framtida dotter började med stringtrosor i den åldern. 

• Anonym

String använder jag oftast, då i bomull och det är för bekvämlighetens skull. String i spets etc kan skava på mig, alltså varken sexigt eller skönt. I tajta välsittande hipster känner jag mig sexigast!

• Anonym

String är absolut INTE 80-tal. Det fanns inte att köpa överhuvudtaget på den tiden String kom på slutet av 90-talet när byxorna skulle vara låga, tighta och stringen skulle titta fram. Helst skulle det vara en tatuering i svanken också :D

Har aldrig använt skiten själv, men tror seriöst att en del tjejer köper string för att de har dålig koll och annars köpt vanliga trosor som ändå åker in i baken. Finns nämligen åtskilliga vanliga trosor med den taskiga designen. Det med att troskanten skulle synas är ju värsta ickeproblemet däremot. Alla normala har väl underkläder på sig, även män, och att visa behåkanten verkar ju inte vara några problem.

• Anonym

Jag tycker inte att string är speciellt sexigt eftersom få har tillräckligt snygg kropp för att klä i det. Däremot är det snyggt under kläder. Det är inte sexigt med string under byxor, men det ser mer ordentligt ut. Troskanter över skinkorna är otroligt tacky enligt mig. Så nej, jag känner inte mig mer sexig om jag har string. Det är endast av praktiska skäl.

• Anonym

String såldes nog inte i vanlig klädbutiker i Sverige innan mitten av 90-talet. På 80-talet såldes de definitivt inte. Jag har några postorderkataloger (bl.a. H&M) sedan slutet 80-tal och första åren av 90-talet, finns inte string där. Tanga och thaitrosor finns däremot.

• Anonym
    Minion skrev 2012-12-16 18:13:23 följande:
    Jag tycker att string ser förjävligt ut, oavsett hur fast och vältränad rumpan är som dom sitter på. Själv använder jag aldrig string för att det är sjukt obekvämt och dom framkallar hemorrojder om man väl haft oturen att få såna. Sen att troskanten syns när jag bär åtsittande kläder...och? Ja, jag bär trosor, liksom. Är väl knappast nån som förvånas över att man använder underkläder.
    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!

• Anonym
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 20:57:57 följande:
    "Stringtrosor började säljas på H&M 1983"
     (Expressen).

Sen läste jag någon annanstans att på 70-talet var string vanligt i bikinis i Brasilien, men det har ju inte med Sverige att göra förstås...
    Haha, ok..Men kan absolut inte ha tillhört standardsortimentet ens runt 1990 i Sverige. Det fanns absolut inga unga tjejer som använde sånt, man skulle ha dött skämsdöden om nån jämnårig haft string på sig :D 

• Anonym

Med tighta byxor kan det vara mycket bekvämare med string än stora trosor som veckar sig eller kryper in mellan skinkorna. Särskilt sexigt tycker jag inte alls det är dock. Tvärtom. Vill jag vara sexig för män finns det bra mycket mer attraherande saker än tre "snören".
    Och jag tror nog inte heller jag skulle gå i taket om jag hade en dotter på 13-14 år ville bära string. Jag hade snarare hjälpt henne välja ut några som jag kan tänka mig är bekvämast att bära. Vet att jag själv började med det då eftersom det var då jag köpte mina första tighta byxor. String är trots allt bara ett plagg under de övriga kläderna.

• Anonym
    nevermind skrev 2012-12-17 12:46:42 följande:
    Jag tycker att halvstring eller boxerstring i spets (!!!) är sexigare men vanliga string är bekvämare. Så jag använder string till vardags. Jag tycker självklart att det är snyggt också, men mest för att de är bekvämast. Jag har INGA tråkiga jäkla bomullstrosor, jag gillar inte att ha osexiga tantiga (enligt mig) trosor.

Ah snygga, sexiga bommullstrosor is tha shit! Bäst!!!
  • Anonym
    nevermind skrev 2012-12-17 19:45:45 följande:
    För dig kanske. Jag anser inte att bomullstrosor är ett dugg sexiga. Oavsett modell. Men smaken är som baken!

Jo då, fina, bekväma, sexiga bommullstrosor eller lycra trosor! Men framförallt bekväma, mjuka, och jag har dom för MIN egna njutnings skull! Inte för männen, obekvämma och skaviga.
  • Anonym
    nevermind skrev 2012-12-17 20:51:06 följande:
    Vilka är obekväma och skaviga?

string
Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor