• Anonym (nyfiken blå)

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Jag har en fråga till er kvinnor om stringtrosor.

Visst är det så att ni har dom för att det är sexigt? En del hävdar ju att det är för att de är bekvämare, för att troskanten inte syns och så vidare. Men är det verkligen sant, eller bara en bortförklaring för att man av någon anledning inte vågar erkänna att man vill känna sig sexig genom att bära string?

Anledning att jag tror detta är för att jag sett flertalet trådar på forumet som handlar om små döttrar som ska få sina första string. DÅ är stringen helt plötsligt sexualiserad som tusan och folk skriver hur de helst förbjuder stringtrosor för alla som är yngre än 13 då plagget är för sexigt för ett barn.

Jaha, då är stringen helt plötsligt sexig. Hur var det med bekvämligheten och troskanterna? Ni som säger att ert val av string inte har något med sexighet att göra borde kunna förklara detta.

Och om plagget inte har något med sexighet att göra borde det väl inte vara några problem för små flickor att använda string?

Jag tror det ligger till som så att det någonstans är skämmigt att erkänna att man som kvinna vill vara sexig inför sin man, känna sig syndigt sexig när man går omkring på jobbet eller på stan med rumpan bar under byxorna eller helt enkelt få lite extra uppmärksamhet som man törstar efter.

• Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor
  • Anonym

Men string...är ju så 80-tal. Är det överhuvudtaget någon som har det längre? Och sexigt? Nej, de flesta ser ju som sumabrottare i dem. 

• DrJekyl
    Anonym skrev 2012-12-16 13:26:58 följande:
    Men string...är ju så 80-tal. Är det överhuvudtaget någon som har det längre? Och sexigt? Nej, de flesta ser ju som sumabrottare i dem. 
    Ja det är väl för att många tjejer fått kroppsformen av sumobrottare ;)
  • Anonym (nyfiken blå)
    Anonym skrev 2012-12-16 13:26:58 följande:
    Kollar man på klädkedjornas sortiment är det uppenbarligen en hel del kvinnor som fortfarande bär string.
  • Anonym

Klart som fan man bär string för att man känner sig sexigare..att inga troskanter syns är ju en bonus.

• teknikfreak

Jag tycker inte alltid att string är sexigast, ibland är hipsters eller utan betydligt sexigare. Trots det kan det ibland vara jäkligt sexigt med ett par string och ibland måste jag ha string oavsett sexighet just på grund av att jag inte vill att det ska synas några kanter och jag har kompisar som tycker string är absolut bekvämast. 

Vad jag försöker säga är att att tjejer kan visst använda string av helt andra anledningar än sexighet men trots det symboliserar den i mångt och mycket just sex. Jag skulle därför inte vilja att mina unga döttrar gick omkring med string.

Fast visst, för en del kvinnor kan det kanske vara svårt att erkänna att de trivs med att vara ett sexobjekt, en del kanske inte ens är medvetna om att de mår bra av det. För egen del måste det dock till mer än ett par stringtrosor under jeansen för att jag ska gå omkring och känna mig syndigt sexig Flört 

Vad jag säger och vad folk hör är sällan samma sak!
  • Anonym (nyfiken blå)
    teknikfreak skrev 2012-12-16 14:32:45 följande:
    Jag tycker inte alltid att string är sexigast, ibland är hipsters eller utan betydligt sexigare. Trots det kan det ibland vara jäkligt sexigt med ett par string och ibland måste jag ha string oavsett sexighet just på grund av att jag inte vill att det ska synas några kanter och jag har kompisar som tycker string är absolut bekvämast. 

Vad jag försöker säga är att att tjejer kan visst använda string av helt andra anledningar än sexighet men trots det symboliserar den i mångt och mycket just sex. Jag skulle därför inte vilja att mina unga döttrar gick omkring med string.

Fast visst, för en del kvinnor kan det kanske vara svårt att erkänna att de trivs med att vara ett sexobjekt, en del kanske inte ens är medvetna om att de mår bra av det. För egen del måste det dock till mer än ett par stringtrosor under jeansen för att jag ska gå omkring och känna mig syndigt sexig Flört 
    Men string syns ju oftast inte. Vad finns det då för anledning att neka dottern string när det inte syns? Jo, för att dottern vill ha det för att känna sig sexig, och precis som mamman kan hon inte erkänna det utan hittar på en mängd olika bortförklaringar för att få ha det.

• Anonym

Har nästan alltid string, och inte känner jag mig "sexigare" för det. Inte så att jag visar dom för folk haha... (har inget med troskanten att göra då jag oftast har tunika som går över rumpan)
    Jag tycker dom är bekvämare än vanliga trosor helt enkelt, fått för mig att vanliga "korvar" sig mer.... men men det är väl en vanesak som allt annat.

• Anonym (nyfiken blå)
    Anonym skrev 2012-12-16 14:39:19 följande:
    Har nästan alltid string, och inte känner jag mig "sexigare" för det. Inte så att jag visar dom för folk haha... (har inget med troskanten att göra då jag oftast har tunika som går över rumpan)
    Jag tycker dom är bekvämare än vanliga trosor helt enkelt, fått för mig att vanliga "korvar" sig mer.... men men det är väl en vanesak som allt annat.
    Skulle du låta din 10-åriga dotter ha string med samma argument som dig?
  • Anonym

Har ingen dotter men det tror jag inte nej... Och som sagt tycker jag inte det har något med sexighet att göra för MIN DEL (och du frågade väl varför vi kvinnor har det), men det tror jag det har när flickor helt plötsligt vill börja använda det , så tidigt dessutom? Måste ju vara av en anledning då.
    Som sagt, jag svara för hur det är för min del. Jag kopplar inte mina egna stringtrosor till något sexigt överhuvudtaget efter som jag är så van vid det ... men när jag själv var yngre tänkte jag nog inte likadant.  

• Anonym (nyfiken blå)
    Anonym skrev 2012-12-16 14:48:15 följande:
    Har ingen dotter men det tror jag inte nej... Och som sagt tycker jag inte det har något med sexighet att göra för MIN DEL (och du frågade väl varför vi kvinnor har det), men det tror jag det har när flickor helt plötsligt vill börja använda det , så tidigt dessutom? Måste ju vara av en anledning då.
    Som sagt, jag svara för hur det är för min del. Jag kopplar inte mina egna stringtrosor till något sexigt överhuvudtaget efter som jag är så van vid det ... men när jag själv var yngre tänkte jag nog inte likadant.  
    Så du sexualiserar alltså en flicka när hon har string, men inte en vuxen kvinna?
Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor