• Parcae

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 13:22:51 följande:
    Jag har en fråga till er kvinnor om stringtrosor.

Visst är det så att ni har dom för att det är sexigt? En del hävdar ju att det är för att de är bekvämare, för att troskanten inte syns och så vidare. Men är det verkligen sant, eller bara en bortförklaring för att man av någon anledning inte vågar erkänna att man vill känna sig sexig genom att bära string?

Anledning att jag tror detta är för att jag sett flertalet trådar på forumet som handlar om små döttrar som ska få sina första string. DÅ är stringen helt plötsligt sexualiserad som tusan och folk skriver hur de helst förbjuder stringtrosor för alla som är yngre än 13 då plagget är för sexigt för ett barn.

Jaha, då är stringen helt plötsligt sexig. Hur var det med bekvämligheten och troskanterna? Ni som säger att ert val av string inte har något med sexighet att göra borde kunna förklara detta.

Och om plagget inte har något med sexighet att göra borde det väl inte vara några problem för små flickor att använda string?

Jag tror det ligger till som så att det någonstans är skämmigt att erkänna att man som kvinna vill vara sexig inför sin man, känna sig syndigt sexig när man går omkring på jobbet eller på stan med rumpan bar under byxorna eller helt enkelt få lite extra uppmärksamhet som man törstar efter.
    Av vilken anledning tror du att det är samma personer?

/stringvägrare som tycker string är olämpliga som underkläder för barn
  • Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:03:56 följande:
    Nu förstår jag inte din fråga. Tror att vilka är samma personer?
    Av vilken anledning tror du att det är samma personer som hävdar att de använder string för att de är sköna samtidigt som de tycker string är olämpligt för barn?

Och varför tror du att det ena utesluter det andra? Att använda string för att man tycker de är sköna utesluter inte att de samtidigt kan vara sexiga.
  • Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:10:29 följande:
    Visst, självklart är det inte svartvitt. Men det betyder ju också att vuxna inte BARA har det för att de är sköna, eller hur?

Om bekvämligheten var den enda anledningen borde ju även unga döttrar få ha string, inte sant? Då finns det ju inga sexuella inslag alls (vilket jag inte tror på, nog fan är man väl medveten om vilka signaler en bar rumpa skickar).
    Det finns säkert folk som tycker att string endast är bekväma och inte har någonting emot att barn tar på sig såna. Det är ju precis det jag menar, du förutsätter att det är samma personer som tycker allt det här och drar slutsatser efter det och det blir helkonstigt.

Eva använder string för att de är bekväma. Hon har inga problem med att barn klär sig i string.
    Anna använder string för att hon är van och nu tycker de är bekvämast av alla trosor som finns. Samtidigt som bekvämligheten är största anledningen till att hon använder trosorna så tycker hon att de förknippas med sex och vill inte att barn ska använda dem.
    Sara använder string för att hon tycker dom är sexiga.

• Parcae

Ytterligare en underlig slutsats du gör är att förutsätta att alla anser string vara den sexigaste trosan på marknaden. Det finns flertalet människor (både män och kvinnor) som anser att andra sorter är bra mycket snyggare och sexigare.

• Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:18:40 följande:
    Nu kanske jag misstolkar igen då, men du tycker alltså det är OK att små flickor har string?
    Men hur drar du den slutsatsen av mitt inlägg? Läs igen!
  • Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:21:25 följande:
    Du får det att låta som om det är en accepterad norm.
    Jaha, så mitt exempel om EN person får det att låta som det är en accepterad norm?
  • Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:23:18 följande:
    Kvinnor vägrar erkänna att de tar på sig string för att få uppmärksamhet, känna sig sexiga eller helt enkelt för mannens skull.

Hur, som kvinna, upptäcker man ens stringtrosor till att börja med? Varför väljer man att prova det?
    Det där är knappast en universiell sanning. Det lär finnas kvinnor som skiter fullständigt i vad personerna med snopp tycker och ändå använder string.

Hur man upptäcker string? Ja, alltså.. Det finns både klädaffärer och modemagasin idag. Vidare finns även TV och internet som gärna gör reklam för både det ena och det andra.
  • Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:28:56 följande:

Konstigt, för när jag har kalsonger åker de aldrig "hit och dit", de sitter där de ska.

Sedan kan man ju fråga sig varför man medvetet väljer att sätta på sig ett bar sommarbyxor som är vita och lite genomskinliga. Om man inte är förståndshandikappad förstår man PRECIS vad det sänder för signaler till omgivningen:

"kolla in mig, ge mig uppmärksamhet för mitt sexiga yttre"

Inget fel i det, men kvinnor kan sällan erkänna att det är anledningen.
    Vilken kvinnosyn...
  • Parcae
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 15:30:23 följande:
    Men vem ska alla kvinnor få uppmärksamhet ifrån? Hur är det med alla singlar som inte klär sig sexigt i övrigt? Varför bär de string under tjocka jeans?

Att upptäcka stringtrosan är inte så svårt. Har man en mamma eller en äldre syster eller att kompisar använder det vill man ju nästan själv testa. Man är väl nyfiken på vad det är med de där stringtrosorna som "alla andra har". Går man däremot till en butik får man snarare en annan uppfattning om vilka trosor man "ska" ha. Stringtrosorna är oftast inte de finaste trosorna, de är ofta av den enklare sorten, medan alla andra trosor finns i olika former och färger, vissa med spets eller mönster tex. Stringtrosor däremot är ofta bara ett litet enkelt tygstycke, oftast svarta eller vita utan krusiduller. Men stringtrosan är i vilket fall praktiskt, den passar under alla kläder, vilket alla trosor faktiskt inte gör. Och visst, vissa känner sig nog sexiga i stringtrosor, jag säger inget annat. Men varför inte låta dem göra det då? Vad är det för fel på string?
    Precis! Det är lika lätt att "upptäcka" stringtrosan som det är att upptäcka andra sorters trosor.
  • Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:36:28 följande:
    Varför kan man inte jämföra trosor med kalsonger? Båda är underkläder.

Haha, ja, och du är ju bara TVUNGEN att se till att de är vita och lite genomskinliga så där.

Varenda liten detalj när det gäller klädval är medveten, vare sig det gäller kvinnor eller män. Konstigt att kvinnor har så förbannad svårt att erkänna det och istället spelar dumma:

"Oh nej det var inte DÄRFÖR jag tog på mig en genomskinlig topp så att konturerna av mina bröst syntes... det var för att den var så skön!"
    Konstigt att män alltid tror att kvinnors klädval har något med män att göra. Vi finns inte till för er och jag och många kvinnor med mig har tillräckligt med självrespekt för att skita fullständigt fan i vad ni tycker och tänker om det vi har på oss. Nej, mitt trosval har ingenting alls med dig att göra. Jag finns inte för att män ska ha något att titta på och jag blir bara obehagligt berörd när män stirrar.

Det tragiska här är inte vad kvinnor gör utan att män helt allvarligt växer upp och har sådana här åsikter om kvinnor.
  • Parcae
    Anonym (nyfiken blå) skrev 2012-12-16 15:49:25 följande:
    Man växer inte upp med sådana åsikter. Man ser hur det ser ut i samhället. På arbetsplatser. På stan. Kvinnor som klär sig lättklätt och sedan undrar varför de får blickar. Kvinnor som ägnar timmar inne på toa för att "fixa till sig" så att byxkanten ska åka ned PRECIS lagom långt för att reta men ändå inte visa, och sedan komma och och säga klyschor som "hur min rumpa ser ut? Jag vet inte, den sitter där bak och jag har ögonen där fram".

Den här tråden skapades för att konfrontera kvinnors hyckleri när det gäller deras klädval, samt att de alltid spelar så oskyldiga och ovetandes om vilka effekter deras klädval har på omgivningen. Man säger att man klär sig för sin egen skull och inget annat, men det är ren och skär lögn för ALLA (både kvinnor och män) klär sig efter omgivningens förväntningar. Hade du varit den sista människan på jorden hade du kunnat springa omkring naken för ingen hade brytt sig - du hade inte fått några reaktioner.

Så sila skitsnacket kvinnor. Alla vet innerst inne hur det ligger till egentligen, bakom feministklyschorna och den ovetande fasaden.
    Synd bara att dina slutsatser inte vilar på någon som helst stabil grund.. Du får försöka ta och täta igen hålen för kunna försöka hävda att just du sitter inne på sanningen.

För övrigt, Jag blir illa berörd av en sådan kvinnosyn du visar upp.
  • Parcae
    Anonym (hum) skrev 2012-12-16 15:54:14 följande:
    Ts: Det är väl tur att alla inte tänker och tycker likadant som du . :)
    Ja, i så fall hade jag sagt åt bekantskapen med alla män i mitt liv samt varit hyfsat ogift just nu.
  • Parcae
    Slutet på 90-talet? Nä, lite tidigare än så kom de väl? Jag tycker mig minnas string från tidigt 90-tal.
Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor