Inlägg från: Anonym (oskönt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oskönt)

Fråga till kvinnor om stringtrosor

Jag tycker inte string är bekvämt alls, och jag känner mej därför inte sexig i dom. Min man tycker inte heller att det är sexigt, även om han gillar andra trosor jag har. Så jag använder det bara under vissa plagg, tex tajt trikåkjol eller stickad klänning för att få snygg silhuett. Ska jag klä mej för min partner så blir det andra saker, hipsters, sidentrosor, linnen. Så jag skäms inte för att jag känner mej sexig i vissa kläder, men för mej är inte string ett sånt plagg.

• Anonym (oskönt)
    MaryCaroline skrev 2012-12-16 15:43:03 följande:
    Typiskt män att inte veta ett skit om mode hos kvinnor... 

Byxorna var bara ett exempel, de kan lika gärna vara beiga eller nåt annat...

Det är klart att det är detaljer och att man är medveten... Men det har inte att göra med att man ska vara sexig eller synas mer än andra. Det är i så fall snarare ett spel oss kvinnor emellan som har med mode att göra, att ha snygga kläder och att vara modemedveten och att hänga med... Sen om kläderna då råkar vara transparenta rör oss inte i ryggen, eller om det är en tjock stickad tröja som döljer allt.

Och nej, man kan inte jämföra kallingar och trosor. Kvinnor och män har olika kroppar och olika kläder.

Sen en sak till angående transparenta kläder... Det kan ju också bero på HUR man bär dem. Personligen bär jag alltid linne under transparenta toppar just för att jag INTE VILL visa upp mig.
    Bra skrivet. Håller med, jag klär mej mera för andra kvinnor.  Att välja underkläder som passar till kläderna och till min kropp och klädstil är en modegrej, inte en sexgrej. Sorry Nyfiken Blå, jorden snurrar inte kring män. Klart man vill vara attraktiv, men också välklädd o bekväm.
Svar på tråden Fråga till kvinnor om stringtrosor