Inlägg från: Mitarashi |Visa alla inlägg
  • Mitarashi

Billigt och bra kattfoder

Min erfarenhet är att det inte finns billiga kattfoder som är bra, det finns däremot en uppsjö av dyra foder som är dåliga. Prata med en djuraffär och undvik de foder som har mycket tillsatser och "grönsaker". De ska innehålla mestadels kött. Om du ska ge blötfoder så rekomenderar jag mjau bland de "billiga".
    Om du ska ge torrfoder så se till att katten dricker ordentligt och om du ska ge blötfoder så är det viktigt att du väljer ett bra så katten kan tillgodogöra sig tillräckligt med näring (inga grönsaker) då det mest innehåller vatten.

• Mitarashi

Jag håller med fjonkelina, vi köper 10kg säck för ca 750:- men då räcker den i tre månader för två katter :)

• Mitarashi

Nu efterfrågades ju ett billigt och BRA foder, jag tolkar inte TS som att hen bara vill köpa det billigaste.
    Dock så ska man ha råd att vaccinera, kastrera, id-märka och försäkra djuret men det förutsätter jag, naiv som jag är, att TS kommer att göra. Allt annat är ju grymt!
    Försäkring kan man skippa om man har en buffert som täcker ev kostnader vid sjukdom dvs ca 25-50 000kr.

Svar på tråden Billigt och bra kattfoder