Inlägg från: Lilia |Visa alla inlägg
  • Lilia

Billigt och bra kattfoder

Du kan inte köpa ett bra foder på ICA till katten. Om du inte har råd att köpa ett kvalitets foder bör du köpa ett annat djur som inte äter så mycket och är billigare att ha t.ex en hamster. Däremot behöver du inte köpa mat i djuraffären heller, många bra fodersorter t.ex Hill's och Eukaneba finns mycket billigare på Internet och de flesta levererar till dörren. Tips på bra en bra sida är www.zooplus.se/ animail är också bra, men lite dyrare www.animail.se/

• Lilia

Nu fungerade inte länkarna från min mobil, men det är bara att klistra in i adressfältet! =)

• Lilia
    nemo1 skrev 2012-12-16 17:42:10 följande:
    Och en sak till. Är det er största fundering , ett så billigt foder som möjligt så tycker inte jag att ni ska skaffa katt. Läs det jag skrivit ovan. Har ni råd med kvalitetsmat, försäkring, kastrering, idmärkning och har ni råd om katten blir sjuk? Jag tvivlar om ni efterfrågar ett billigt foder.

Fast det är väl onödigt att betala mer än man måste? Och hon vet ju inte om kvalitéts skillnaden, det är därför hon frågar.
  • Lilia

Både blötmat och torrfoder är helfoder, så du kan välja eller ge båda. Själv ger jag båda så får katterna välja. De får Hill's för steliriserade katter och Mjau blötmat.

• Lilia
    nemo1 skrev 2012-12-17 12:15:34 följande:
    Vuxenfodret innehåller endast 16% fett och det står då inte ens om det animaliskt fett. En katt bör ha minst 20% animaliskt fett i maten då de tar sin energi från fettet och inte från kolhydrater som vi människor. Fett gör inte katten tjock utan det är kolhydrater, dvs spannmål som är boven. 

Det där stämmer inte, katter precis som alla andra djur går upp i vikt då de äter mer kalorier än de gör av med.
Svar på tråden Billigt och bra kattfoder