Inlägg från: JKF |Visa alla inlägg
  • JKF

Billigt och bra kattfoder

Vi funderar på att skaffa en liten kattunge och undrar vilka kattfoder (torrfoder) som är både billiga och bra för katten.

• Svar på tråden Billigt och bra kattfoder
  • JKF

Undrar mera om man måste köpa det allra dyraste torrfodret eller om det finns billigare märken som också är bra.

• JKF

Tack för alla bra svar och tips! Självklart är kvalitet och kattens hälsa det viktigaste, men ibland är det ju som sagt så att det dyraste inte heller är det bästa. Har pratat med en djuraffär och fått ungefär samma tips som här. Vi har flera bra kattböcker och internet svämmar ju över av info, men jag tycket att man ofta brukar få bra info och tips här.

• JKF

Förstår att det finns olika teorier om vad som är bäst, torr eller våtfoder. Någon som kan utveckla - fördelar och nackdelar?

• JKF

Så en katt borde ju må bäst av bara våtfoder som jag tolkar det. Tror att jag och många andra trott att det är tvärtom...,, Trist. Antar att olika märken är olika bra även när det gäller våtfoder?

• JKF

Oj, vilken djungel! Ju mer jag lär mig desto mer frågor får jag 😉. Tycker i alla fall att Olivers verkar vara ett bra torrfoder. Men kommer också komplettera med våtfoder av nån sort. Men jag tar gärna emot ännu mer input!

• JKF
    elyse skrev 2012-12-16 23:00:16 följande:
    Vi testar ju ett foder som heter Brit (från Djurmagazinet) och som är fritt från spannmål. Finns för kattungar också.  Blötmat får katterna två gånger om dagen för att garantera att de får i sig vätska (de är rätt dåliga på att dricka). 

Någon som vet något om detta märke Brit? Blev rekommenderad detta i djuraffären....
    Vad är er erfarenhet, Elyse?
Svar på tråden Billigt och bra kattfoder