Inlägg från: Johans Pillerill |Visa alla inlägg
  • Johans Pillerill

Om någon kräks offentligt?

Fråga om personen är okej eller behöver hjälp... Sen meddelat den stackare vars ansvar det är att städa, så kräkaren kan fokusera på att ta sig därifrån snarare än att bekymra sig över att det kommit på golvet någonstans. Snart överlevt min andra graviditet med hyperemesis och har kräkt både här och där (självklart inte med vilje) så jag vet hur jobbigt det är. Visst är det äckligt, men vi är ju alla medmänniskor och jag tycker det är trist att inte fler har medkänsla i en sådan situation.

• Johans Pillerill
    Anonym skrev 2012-12-16 20:25:05 följande:
    jag hade fått total panik och gjort mitt bästa för att fly hals över huvud, har en enorm kräkfobi och skulle förmodligen även skrika rakt ut i ren panik! Sen skulle jag undra hur personen som kräks offentligt är funtad, även om den inte gör det med flit.  

Hur personen är funtad? Hur är DU funtad? Man väljer ju för 17 inte att kräkas. Har du barn? Hur reagerar du om de mår dåligt? Får du dem att skämmas för att de är sjuka också?
  • Johans Pillerill

Så sjukt många som verkar ha fobi mot kräk... Dags att ta tag i era rädslor? Jag säger inte att alla måste rusa fram och erbjuda den kräkandes hjälp bara för att jag skulle göra det, men så många här skulle ju uppvisa ett inte bara kränkande utan rent av omänskligt beteende om någon kräks. Gå undan, fine, fly om ni måste, men att sedan hata personen i fråga och göra det jobbigt genom att skälla, skrika eller liknande - så gör man faktiskt inte! Kan ni inte uppföra er offentligt p.g.a. denna fobi så får ni söka vård för det! Jag har väldigt svårt att tro att någon alls vill spy offentligt.

Svar på tråden Om någon kräks offentligt?