• Dang it

Om någon kräks offentligt?

Jag har sett flera personer kräkas offentligt, har själv gjort det en gång. När jag såg personerna kräkas så blir jag stel som en pinne, håller andan och tar mig därifrån. Lider inte av enorm kräkfobi, men blir lite nojig. Får sån ångest när jag själv är magsjuk eller någon jag bryr mig riktigt mycket om (typ man/barn), är magsjuk.

• Dang it

Jag önskade att jag kunde sjunka genom jorden när jag kräktes offentligt. Bad till högre makter att ingen sett/hört mig. Om det skulle varit på en riktigt offentlig plats med mycket liv och rörelse skulle jag försökt gömma mig i största möjliga mån innan jag spydde och sedan smita därifrån så obemärkt som möjligt. Ingen ska behöva "ta hand om" mig så att säga. Jag förstår ju själv hur äcklade folk kan bli, just eftersom jag själv blir det. Jag kräver inte något av någon och önskar som sagt som om folk tittade åt annat håll.

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 BF 130214
  • Dang it
    EnsamMammaTillTvå skrev 2012-12-17 13:34:44 följande:
    En till emetofob här. Hade blivit skitförbannad och livrädd. Tycker att en vuxen människa känner på sig när det är dags och kan avvika innan olyckan är skedd. Okej i ett hörn typ men inte mitt på torget. En full vuxen borde se till att inte dricka till den gränsen att man spyr. Tycker att det är fruktansvärt oansvarigt. En sjuk vuxen kan ta en taxi hem istf kollektivtrafik. En gravid kan tänka i förebyggande syfte. Vad det än beror på hade jag tappat all respekt för personen i fråga.
    Och jag tappar respekten för de som inte kan respektera sina medmänniskor. ALDRIG i mitt liv att jag sätter mig i en jävla taxi! Vem har råd med sånt bara sådär? Visst, ta med en påse, men inte sjutton har man alltid påsar i fickan för blixt-illamående. Gravid, sjuk, full whatever. Alla är alltså bara omdömeslösa då enligt dig? Det finns inga plötsliga olyckor?
    Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 BF 130214
Svar på tråden Om någon kräks offentligt?