Anonym (Gravid) skrev 2012-12-17 11:38:28 följande:
Har du tänkt på att man kanske inte kan gå av bussen där eller kanske inte har nån påse eller nåt i närheten!?
Jag tycker det är skamligt hur en del skriver här. Jag är själv gravid och mår fruktansvärt dåligt pga illamående och kräkningar. Har inte kunnat behålla varken mat eller vätska. Det är inget roligt kan jag säga. Det är inte precis så man tycker det är roligt att må så illa och kräkas!! Och man kanske inte bara kan vara hemma. Jag mådde ganska bra en morgon tack vare tabletter så skulle ta mig till jobbet,en bussfärd på 10 min. Mådde skit när jag skulle av bussen och han inte längre än till jobbets parkeringsplats innan jag kräktes. tror ingen såg mig ingen frågade heller.
En annan gång skulle jag åka till min mvc,vilket jag måste och inte bara jag skita i och hålla mig hemma för!! Hänt 2 gånger!! Då byte jag buss och stod ute till precis innan bussen skulle gå för att få luft,en buss resa på tio min men gick inte utan kräktes på bussen. Hade ingen påse eller nåt men hade världens mysigaste buss chaufför med mig och min mamma som var så förstående när jag sa att jag var gravid. Jag har suttit på mvc och mått sjukt illa och på vårdcentralen. Då jag har varit tvungen att träffa min bm och läkare för att få hjälp och medicin så jag slipper bli inlagd på sjukhus pga illamåendet och kräkningar. Så lägg av med och säga att det bara är och stanna hemma eller gå av bussen eller pendeltåget. Vad FAN skall jag gå av i farten då eller be dom stanna mitt på spåret eller motorvägen!!?? Varför skall jag stanna hemma för, du kan väl stanna hemma själv då om du har så jävla ont av det!!!
Jag kan erkänna att jag vill inte heller bli smittad utav vinterkärksjukan men man kan kolla vad det beror på innan man säger massa, kan vara en cancersjuk människa som går på cellgiter har ni tänkt på det?? Man kan stå på avstånd och fråga om personen behöver hjälp då kanske ni förstår att det inte är kräksjuka. Istället för att springa därifrån skit rädd,döma och göra minner. Tycker det är fruktansvärt!! Tänk om det vore ni själva som stod där eller en anhörig. Allvarligt talat!!!
Haha alltså ... jag visste att någon skulle svara mig på detta sätt. Suck. 
Min tanke: om man vet med sig att man KOMMER MÅ ILLA när man åker buss, att man lider av konstant illamående som kan göra så man spyr, eller att man är magsjuk när man åker buss - 
så kan man väl av respekt till andra ändå ta med sig en påse ? 
Det är väl inte så jävla stötande att tycka att en person MÅR ILLA I FÖRVÄG och KÄNNER PÅ SIG ATT HEN SKA KRÄKAS, 
går undan lite eller har med sig en påse nedpackad ? 
Tänk till innan du tar åt dig. 
Jag refererade inte till människor som kan börja kräkas rakt ut, utan förvarning, utan människor som går runt och känner "gud, jag kommer kräkas" i typ en timme innan det faktiskt händer. 
Såsom du vill att jag ska respektera människor som kräks rakt ut - kanske DU borde försöka respektera MIG som har brutal kräkfobi. 
Kräv inte respekt av någon om du inte kan ge respekt tillbaka. 
Du verkar inte förstå vad emetofobi handlar om. Det handlar inte om att man tycker spya är "äckligt" - det är en FOBI, man blir livrädd när man tror att nån ska börja kräkas och många får panikångestattacker. Själv blir jag så jävla rädd att benen viker sig ... jag blir helt svag i kroppen och kan inte andas, pulsen går i 1000 km/h och jag vill bara kasta mig ur tåget så fort jag hör nån säga att den är åksjuk. 
 Trots att jag förklarar för dig hur jag mår av min rädsla - så tror jag inte du fattar ändå. Tycker det är grymt respektlöst att be någon som är livrädd för kräks att gå fram och fråga någon som spyr hur den mår eller att "hjälpa till". 
Kräver inte att du ska fatta vad jag menar, men 
sätt dig åtminstone in i vad emetofobi är och hur det yttrar sig - innan du pekar med pinnar.
Om du var rädd för blod så skulle jag knappast tycka det var lämpligt att be dig gå och plåstra om någon som blöder.  
Suck, dumma människa ...