• Emmis

Om någon kräks offentligt?

Jag är varken rädd för smittor eller kräks. Däremot tycker jag att blod är riktigt otrevligt. Jag jobbade en sommar på en nöjespark och var då med om en kvinna som plötsligt började må illa och inte hann till någon toalett utan kräktes rakt ut på marken. Hon nästan grät för att det var så pinsamt för henne, men jag hade inga bekymmer med att utan vidare ta hand om henne och sedan städa upp. Inte mysigt direkt, men ingenting som oroade mig det minsta.
    Då hade jag betydligt större problem de gånger som folk ramlade eller slog sig på annat sätt och kom blödande och frågade efter plåster. Där hade jag ogärna hjälpt till även om jag hade bitit ihop för servicens skull.
    Vi har väl alla någonting som vi har mer eller mindre svårt för. Inget konstigt med det. Men jag hoppas att de flesta ändå kan se att olyckor händer väldigt lätt och att de som gör det med flit genom att inte ta sig hem i tid eller liknande nog är väldigt få. Det är väldigt lätt att bedöma fel och tro att man nog ska hinna hem ändå. Spy offentligt är nog jobbigt utan att folk omkring beter sig illa eller blir arga. Så även om man inte kan eller vill hjälpa till hoppas jag att man sköter det snyggt, man behöver inte orsaka mer obehag än nödvändigt.

Svar på tråden Om någon kräks offentligt?