• Pastell

Om någon kräks offentligt?

Jag kan säga att jag spytt två gånger i en buss pga åksjuka Det var INTE roligt för mig heller kan jag säga.

• Pastell
    Anonym skrev 2012-12-16 20:25:05 följande:
    jag hade fått total panik och gjort mitt bästa för att fly hals över huvud, har en enorm kräkfobi och skulle förmodligen även skrika rakt ut i ren panik!
    Sen skulle jag undra hur personen som kräks offentligt är funtad, även om den inte gör det med flit.  
    Hur man är funtad? Ja du, ibland händer det bara...det är väll för sjutton ingenting man planerar!!!
  • Pastell

När jag blev åksjuk på bussen och var tvungen att spy fick jag spy i min väska. Fanns ingen påse i närheten, ingen toalett heller. Vad skulle jag göra? Usch...hemskt var det men det kom väldigt snabbt och av kunde jag inte gå då det var långresande buss.

• Pastell
    EnsamMammaTillTvå skrev 2012-12-17 13:34:44 följande:
    En till emetofob här. Hade blivit skitförbannad och livrädd. Tycker att en vuxen människa känner på sig när det är dags och kan avvika innan olyckan är skedd. Okej i ett hörn typ men inte mitt på torget. En full vuxen borde se till att inte dricka till den gränsen att man spyr. Tycker att det är fruktansvärt oansvarigt. En sjuk vuxen kan ta en taxi hem istf kollektivtrafik. En gravid kan tänka i förebyggande syfte. Vad det än beror på hade jag tappat all respekt för personen i fråga.
    Vad fan....tror du jag planerat att bli åksjuk sådär helt plötsligt eller? Jag blir sällan åksjuk. Vad fan skulle jag gjort tycker du? Skrika till han som körde bussen att stanna för jag måste spy? Fanns för det första knappt tid till det då det kom plötsligt och jag blev alldeles likblek och mådde INTE bra!

Sök hjälp själv istället!
  • Pastell
    Anonym (Gravid) skrev 2012-12-17 13:51:16 följande:
    Mycket bra sagt och skrivet!!!
    Detsamma

Men ja, jag kanske ska ta TAXI istället i 20 mil för att "EnsamMammatillTvå" ska bli nöjd Hon får gärna betala resan dock!
  • Pastell

och vadå en vuxen känna på sig när man behöver spy, hört talas om att magsjuka/åksjuka/illamående över lag kan komma väldigt plötsligt? Jisses...

• Pastell
    Vanilla ice queen skrev 2012-12-17 13:55:43 följande:
    Jag har spytt offentligt närmare bestämt på altaret i kyrkan under en skolavslutning. Var 12år och blev utan förvarning illamående och spydde rakt ut. Mina klasskamrater backade först undan men sen var de gulliga och frågade hur jag mådde Jag skulle göra det samma, alltså backat undan för spyan och sen fråga hur personen mår hämta vatten etc...

Om någon skulle bli förbannad och öppna käften om jag råkade spy offentligt skulle jag troligtvis se rött och försöka pricka personens skor eller dyl Så mogen är jag Man blir inte förbannad och skäller på en människa i en så utsatt situation!
    Exakt!
Svar på tråden Om någon kräks offentligt?