Om någon kräks offentligt?
Anonym (rädsla) skrev 2012-12-16 23:52:01 följande:
Jag skulle nog tyvärr bli arg på personen :// alltså om personen spydde rakt ut, nära mig. Jag är otroligt kräkfobisk och jag tycker att vissa (notera: ej de som kräks rakt ut utan förvarning, utan de som är illamående länge innan) borde ex. gå av bussen/tåget, eller dra sig undan ett tag, om de känner att de mår illa och KAN spy. Jag förstår inte riktigt det där med att må illa aslänge men ändå inte GÅ AV BUSSEN eller skaffa fram en påse eller något. Tycker det är brutalt vidrigt när någon börjar spy rakt ut på bussen ... kan man inte undvika det ibland, liksom.
Jag är en sådan som går av bussen/springer och byter plats så fort jag hör någon nämna "Mår illa" - "spy" eller "åksjuk". Känner jag minsta lukt av spya så håller jag andan och ber till gud att jag inte blivit smittad.
Jag HATAR spyor så jävla mycket.
Jag tycker det är skamligt hur en del skriver här. Jag är själv gravid och mår fruktansvärt dåligt pga illamående och kräkningar. Har inte kunnat behålla varken mat eller vätska. Det är inget roligt kan jag säga. Det är inte precis så man tycker det är roligt att må så illa och kräkas!! Och man kanske inte bara kan vara hemma. Jag mådde ganska bra en morgon tack vare tabletter så skulle ta mig till jobbet,en bussfärd på 10 min. Mådde skit när jag skulle av bussen och han inte längre än till jobbets parkeringsplats innan jag kräktes. tror ingen såg mig ingen frågade heller.
En annan gång skulle jag åka till min mvc,vilket jag måste och inte bara jag skita i och hålla mig hemma för!! Hänt 2 gånger!! Då byte jag buss och stod ute till precis innan bussen skulle gå för att få luft,en buss resa på tio min men gick inte utan kräktes på bussen. Hade ingen påse eller nåt men hade världens mysigaste buss chaufför med mig och min mamma som var så förstående när jag sa att jag var gravid. Jag har suttit på mvc och mått sjukt illa och på vårdcentralen. Då jag har varit tvungen att träffa min bm och läkare för att få hjälp och medicin så jag slipper bli inlagd på sjukhus pga illamåendet och kräkningar. Så lägg av med och säga att det bara är och stanna hemma eller gå av bussen eller pendeltåget. Vad FAN skall jag gå av i farten då eller be dom stanna mitt på spåret eller motorvägen!!?? Varför skall jag stanna hemma för, du kan väl stanna hemma själv då om du har så jävla ont av det!!!
Jag kan erkänna att jag vill inte heller bli smittad utav vinterkärksjukan men man kan kolla vad det beror på innan man säger massa, kan vara en cancersjuk människa som går på cellgiter har ni tänkt på det?? Man kan stå på avstånd och fråga om personen behöver hjälp då kanske ni förstår att det inte är kräksjuka. Istället för att springa därifrån skit rädd,döma och göra minner. Tycker det är fruktansvärt!! Tänk om det vore ni själva som stod där eller en anhörig. Allvarligt talat!!!