Inlägg från: LinneaJosie |Visa alla inlägg
  • LinneaJosie

Om någon kräks offentligt?

Jag hade försökt hjälpa till på något sätt. Spyor är äckligt som fan men jag skulle tycka väldigt synd om personen som uppenbarligen var så dålig att hen måste spy.

• LinneaJosie

Men alltså. Jag är sprutfobiker. På riktigt. Men inte fan är jag arg på sköterskan som ger mig sprutan.

• LinneaJosie
    Rådjur skrev 2012-12-17 18:18:06 följande:
    Och din fobi lägger då grunden för hur alla andras fobier fungerar ... ? Eller vad menar du ? 

Nej, skrev jag det? Jag menar att det är orimligt och orättvist att ta ut oförtjänt ilska på sin omgivning, oavsett ursäkt.
  • LinneaJosie
    Rådjur skrev 2012-12-17 18:24:04 följande:
    Nej det gjorde du inte - men jag tolkade det du skrev såsom "Jag blir minsann inte arg, så då borde inte ni heller bli det" - men sorry om jag misstolkade dig!  Jag själv har förståelse för att fobier yttrar sig på olika sätt. Någon kanske gråter av rädslan över fobin - och någon annan kanske reagerar med ilska mot personen som gjort det man är rädd för. Tycker inte det ena är konstigare eller värre än det andra. Människor är olika och reagerar olika på allt.  

Absolut. Men jag vidhåller dock att jag inte tycker att det är okej att utagera hur som helst, oavsett orsak. Jag jobbar med svårt psykiskt sjuka och utsätts för återkommande hot om våld mm, detta är naturligtvis aldrig heller okej, oavsett diagnos, så varför skulle fobiker vara undantagna från vissa uppförandekoder?
Svar på tråden Om någon kräks offentligt?