Inlägg från: cloudberry79 |Visa alla inlägg
  • cloudberry79

Om någon kräks offentligt?

Ta mig därifrån så jävla fort som möjligt. Jag önskar jag vore den vinterkräksjukimmuna typen som hade kunnat fråga om personen ville ha hjälp, men jag skulle helt enkelt lägga benen på ryggen och fly!

(M)amma till V -07 och E -12
  • cloudberry79
    Anonym skrev 2012-12-17 15:49:44 följande:
    Ni som anmärker på att ni undrar hur folk kan spy offentligt.. Jag vet inte hur det är med er, men jag kan hålla tillbaka spyan ungefär lika lång tid som det tar att springa till toaletten.

Behöver man spy så behöver man, och då kan man inte hjälpa vart man befinner sig.

Måste säga att ni är äckliga ni människor som skulle springa därifrån! Vart fan är respekten för andra människor? Mår någon dåligt eller är skadad, så hjälper man till!  
    Klart man måste spy, men faktiskt, jag vill inte förstöra min och mina barns jul för att nån får kräksjuka ute bland folk. Kräks jag själv offentligt förväntar jag mig verkligen ingen hjälp, det klarar jag av själv (och hoppas verkligen att inte nån kommer fram till mig och gör det hela MER pinsamt...). Klart man hjälper till om någon är skadad, men inte fan tänker jag få kräksjuka i onödan.
  • cloudberry79
    Anonym (Gravid) skrev 2012-12-17 17:38:14 följande:
    Men vem säger att det alltid är kräksjuka då? Snacka om att döma folk och tro saker utan att ha fakta. ne inte kul med kräksjuka men det kan drabba en ändå utan att man är med nån som kräks. Tänk om nån har vinterkräksjukan som sitter jämte dig på bussen,eller står i matkön som sen när den gått av bussen eller precis gått utifrån affären kräks. Vad skall du göra?! Det bästa är nog för dig isåfall och hålla dig inne och inte träffa nån om du är såå rädd för att "förstöra" julen.
    Kräksjukan är huvudsakligen droppsmitta och ja, jag undviker folksamlingar. Det KAN ju vara kräksjuka, alltså går jag inte fram till folk som spyr. Inte för att det någonsin hänt mig, men jag skulle inte göra det. Jag räknar med att de flesta vuxna kan ta hand om sig själva och KAN de inte ta hand om sig själva så får de ta med sig sällskap om de måste röra sig bland folk. Och ja, kräksjuka skulle ju förstöra julen för de flesta, eller hur? Själv hade jag vinterkräksjuka när jag var gravid, det var verkligen inte kul. Genom att tänka på hygienen slapp resten av familjen sjukdomen, så det är fullt möjligt att vara så pass hygienisk att man inte smittar andra, det borde de flesta faktiskt tänka på.
  • cloudberry79
    Anonym (Gravid) skrev 2012-12-17 18:04:50 följande:
    Men det kanske inte kan ha med sig sällskap hela tiden har du tänkt på det!!?? nej det hade du inte. Snacka om att döma folk och allting. Du är bara helt otrolig!! Haha :p

Tack för kvällens underhållning :)
    Men jisses, snacka om att du är aggressiv. Nej, jag hade inte hjälpt dig om du hade kräkts, utan att jag dömt dig på något sätt. Det handlar bara om att jag inte vill bli sjuk, jag bryr mig inte om varför du kräks faktiskt. Tagga ner hormonerna några kilo vetja.
  • cloudberry79

Jag har absolut INTE emetofobi, jag har jobbat på krogen i många år och där kommer det ju spyor att ta hand om lite då och då.. Då kan man dock vara hyfsat säker på att det beror på något annat än magsjuka Jag är mer smittfobiker och håller mig hemma om det är möjligt. Tex går inte sonen på förskolan alls sedan två veckor tillbaka, jag har honom hellre hemma än utsätter oss för smittrisk.

Svar på tråden Om någon kräks offentligt?