Inlägg från: Anonym (emetofob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (emetofob)

Om någon kräks offentligt?

Pastell skrev 2012-12-17 11:50:12 följande:
    När jag blev åksjuk på bussen och var tvungen att spy fick jag spy i min väska. Fanns ingen påse i närheten, ingen toalett heller. Vad skulle jag göra? Usch...hemskt var det men det kom väldigt snabbt och av kunde jag inte gå då det var långresande
  • Anonym (emetofob)
    Anonym skrev 2012-12-17 15:49:44 följande:
    Ni som anmärker på att ni undrar hur folk kan spy offentligt.. Jag vet inte hur det är med er, men jag kan hålla tillbaka spyan ungefär lika lång tid som det tar att springa till toaletten.

Behöver man spy så behöver man, och då kan man inte hjälpa vart man befinner sig.

Måste säga att ni är äckliga ni människor som skulle springa därifrån! Vart fan är respekten för andra människor? Mår någon dåligt eller är skadad, så hjälper man till!  

nej det gör ma inte om hjärtat sitter i halsgropen och pulsen skinar i 190. va gäller emetofobi så är det en flykt känsla där du inte kan hindra din skräck. för  mig blir knäna spaghetti och det svartnar för ögonen, får riktigt tunnelseende och hjärtat slår så att jag själv är nära att kräkas och genomsvettig. så nej jag kan inte hjälpa någon som mår dåligt.
  • Anonym (emetofob)
    Johans Pillerill skrev 2012-12-17 18:24:53 följande:
    Så sjukt många som verkar ha fobi mot kräk... Dags att ta tag i era rädslor? Jag säger inte att alla måste rusa fram och erbjuda den kräkandes hjälp bara för att jag skulle göra det, men så många här skulle ju uppvisa ett inte bara kränkande utan rent av omänskligt beteende om någon kräks. Gå undan, fine, fly om ni måste, men att sedan hata personen i fråga och göra det jobbigt genom att skälla, skrika eller liknande - så gör man faktiskt inte! Kan ni inte uppföra er offentligt p.g.a. denna fobi så får ni söka vård för det! Jag har väldigt svårt att tro att någon alls vill spy offentligt.

vem har skrivit att de HAR skällt ut en kräkandes person? en emetofob skulle aldrig närma sig en persn som kräks eller kräkts
  • Anonym (emetofob)
    celba skrev 2012-12-18 00:06:51 följande:
    Men hjälp vilka egoister det finns. Jag har varit gravidillamående till och från i 6 veckor och det kan komma väldigt plötsligt från ingenstans att man måste spy då, helt utan förvarning. Om ett enormt illamående plötsligt sköljer över mig i en offentlig miljö, tex på bussen så har jag fått sitta och koncentrera mig ordentligt på att inte kaskadspy rakt ut och sen rusa ut nästa hållplats och spy. Finns dock inga garantier utan man kan råka spy på offentlig plats bland folk. Det kan bla bero på dofter av olika slag. Att må så jävla illa så många veckor hade jag inte önskat min värsta fiende. Jag skiter fullständigt i era fobier som om ni vore offret här och om era ben viker sig och ni håller på att svimma i några sekunder för att någon annan människa mår dåligt och kräks så är det inte er det är synd om er. Önskar att ni fick känna hur det känns att vara konstant illamående i 6veckors tid. Att plötsligt må så illa att man inte vet var man ska ta vägen. Jag har kräkts bakom många buskar och har det funnits någon åskådare så har jag att jag är gravid. Ni som lider av dessa fjantfobier, gå i terapi eller håll det för er själva. Jag är inte intresserad av att läsa på om er fobi för det gör ingen skillnad för mig och min åsikt om att ni är fjantiga egon, ni får knappast någon empati från mig.

Båda mina graviditeter har jag mått illa o kräkts 10 ggr om dan i upp till tolv veckor . Så jag vet vad set är att må illa o kräkas. Ts handlade om hurvida man hade gått fram och hjälpt.
Svar på tråden Om någon kräks offentligt?