Inlägg från: Gerd parterapeuten |Visa alla inlägg
  • Gerd parterapeuten

Extrem svartsjuka på bebis???

Hej!

Det blir en besvärlig situation för er alla med ett uppbrott och en ny relation mitt under en graviditet. Enkelt blir det inte utan det väcker en massa känslor och det blir många frågor att hantera.

Jag tycker att basen i detta är du och ditt barns pappa. Det är ni två som är föräldrar och behöver ett fungerande samarbete för lång tid framöver. Ni skall lyssna på varandras argument och ta hänsyn till varandras önskemål. Det är mycket viktigt för samarbetet och förtroendet mellan er. Om det är svårt kan ni få hjälp hos familjerätten med samarbetssamtal eller familjerådgivning.  

Om hans nya är svartsjuk på en bebis blir det problem. Ett barn behöver få finnas till med sina behov och då får de vuxna stå tillbaka. Det är barnets pappas ansvar att bejaka barnets behov när det är hos honom.

Som mamma har du ett stort ansvar och jag tycker att du skall ta dina iakttagelser på allvar och kräva ett bra samarbete med pappan. Du verkar vara en klok person som hanterar denna svåra situation på ett bra sätt. Lita på dina egna känslor och upplevelser.

Hälsningar
    Gerd          

Svar på tråden Extrem svartsjuka på bebis???