• E Maria

2 små barn, vilket sitter fram i bilen?

Hej! Har en 1-åring och om ett par veckor kommer nästa bebis.. Just nu sitter 1-åringen fram i bilen i bakåtvänd bilbarnstol.. Vet inte riktigt hur jag ska göra när det kommer en liten plutt nu.. Vem ska sitta fram? Hur gör ni o varför? Tänker att den minsta kanske behöver tryggheten att kunna se mig? Samtidigt så kanske en 1-åring behöver mer "stimulans"? Bollar gärna tankar med er som har 2 små barn o hur ni gör/valde att göra..

• Svar på tråden 2 små barn, vilket sitter fram i bilen?
  • cosinus

Nu har vi inte haft barnen så tätt men jag har alltid haft bebisen fram när jag bara kört i stan. Däremot har vi haft ett större barn fram i den bilen som används vid långkörningar för att den andra vuxna då ska kunna sitta bak och serva barnen. Då har ett äldre syskon på typ 3-4 fått sitta bakåtvänt fram. (och bebis och tvååring bak)

Så jag hade haft bebis fram eftersom det brukar vara x antal napp-istopp i trafikljus och sånt. En ettåring går ju iaf lugna med rösten ett tag.

• Majan78

Hade stora fram bara för att slippa flytta bilbarnstolen... Kan väl tillägga att vi sällan åker på längre bilturer, mest i stan.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • Sisisisi

I ena bilen hade vi stora i fram och lilla i bak. I andra bilen satt båda i bak. Har funkat utmärkt.

• Lena

Vi har haft babyskyddet bak och den bakvända stolen fram. Det skiljer 3.5år mellan dem så nu är det frammåtvänt i baksätet och bakvänt fram.

• TvåTrollungar

Båda sitter bak och har alltid gjort, nu är dom snart 3 och alla kommer sitta bak. Inte säkert att ha dem fram

• E Maria

Ja vi får helt enkelt prova o se vad som funkar bäst.. Tänker också på det där med nappen, men det var inget problem med dottern faktiskt, hon somnade innan man ens fått in babyskyddet i bilen.. Jag åker mest korta sträckor, någon mil så till affären typ.. O när vi ska längre turer så spelar det kanske mindre roll för då är ju i regel pappa med också..

• Tisse

Jag tänkte låta båda sitta bak när den nya kommer...

Svar på tråden 2 små barn, vilket sitter fram i bilen?