Nekad att "köpa ut nässpray"... :-)
Är bara fiken Råkade ut för en sak i en stor matbutik för ett tagsedan och har funderat på det lite sedan dess
Jag stod i en kassa och skulle betala mina varor. Då hör jag min systers son ropa; Moster hur gammal är jag? Förvånad blev jag över att han var där och att han frågade en sådan sak Men jag svarade 22 som ju stämmer.
Det visade sig att han skulle köpa nässpray och blev nekad. Han hade glömt sitt leg hemma... Ok tänkte jag köper ut det till honom, jag VET ju att han är 22!! Men nej jag fick inte heller köpa då eftersom det skulle ges till en minderårig!!!
Konstigt tyckte jag men men jag gick bort till en annan kassa men de hade sett allt och jag blev nekad där också, försökte tillslut säga att ok, detta ÄR TILL MIG, (Jag är 36 år ) Men nej det gick de inte med på!! Nåväl vi lämnade butikenutan att tjafsa mer förstod att de har sina regler ju... I nästa butik köpte jag nässpray till min systerson och han fick äntligen en gnutta luft
Förstår att de inte KAN veta om han är 22 bara för att jag säger det... Regler antar jag. Men om jag säger i nästa kassa att det faktiskt är till mig (vilket det ju inte var egentligen) får de verkligen neka mig att köpa den då...?
Haha tycker det är lite lustigt faktiskt.