• Anonym

    VAD är det för fel på oss finnar?

    Det finns ju tusentals finnhatartråder. Googla det själv. Vi är framför allt undermänniskor. Vi bär kniv, är fula, feta, dumma och vi gör inget annat än bada bastu och supa. Vad är det för fel verkligen? Och säg inte att vi hatar er tillbaka, nej, vissa p12ar är bara avundsjuka och skämtar om er. Jag förstår inte varför skulle grannarna hata varandra. Vi har en lång historia tillsammans asså ett rike som fanns i 600år. Tvärtom bör vi vara närmaste vänner.

  • Svar på tråden VAD är det för fel på oss finnar?
  • Stormallan

    Vet inte heller av någon som hatar finnar. Skämtas kanske det görs från båda håll, men hatar? Nix!

  • Jessi08

    ?Förstår inte heller.Är själv finne och har aldrig känt bågot sådant,visst skämtas det men det gör även jag själv.Undermänniskor?No way?Tvärtom!!:)

  • Zazou

    Har heller aldrig hört något illa om finnar generellt. Snarare skämt om norrmän, samma skämt de har om oss.

  • Jackson
    AngieT skrev 2012-12-18 08:25:18 följande:
    Jag har aldrig träffat en finne som inte super och bråkar, tyvärr.

    Gör du det?
    Jag känner många finnar och dom dricker som vanliga människor och jag har aldrig varit med om slagsmål eller bråk. 
    Kanske är partisk i och med att jag är halvfinne, men nej, jag har inte sett dessa tendenser.

    Men det skämtas mycket, både svenskar, norrmän, finnar och danskar åker ju på däng hela tiden, men det tycker jag bara är roligt! :) 
  • Anonym (Therese)

    Jag har mött finnar som super, bastar  & slåss, likväl som jag har mött finnar som jobber, tar en öl iblant, har en bra jobb osv.
    Så nå riktigt "hat" gentemot er finnar finns nog inte riktigt, utan som vissa andra har sagt, är det mest skämt :)

  • nozpa

    Att ni badar bastu tänker jag nog. :) Men annars är ni nog rätt lika oss ändå.

Svar på tråden VAD är det för fel på oss finnar?