Inlägg från: niceelinice |Visa alla inlägg
  • niceelinice

Helkroppstråden

Bonnevier skrev 2013-01-10 15:52:40 följande:
    Vilka rumpövningar gör du hemma? Jag blev sjukt taggad nu å börja träna min så man kanske kan bli nöjd med den!

Har du några vikter alls hemma? Många övningar gör jag hemma för att jag har vikter, men kan även göra det på gymmet. 

Jag tycker egentligen inte att gymmet är så bra för snygg rumpa. Visst tränar jag lite ben och rumpa där, men egentligen gör jag det mer hemma.

På gymmet (går att göra hemma) har jag bl.a kört utfallsgång, fast med en 5-10 kg vikt som jag håller i med båda händerna uvanför huvudet. Blir betyligt tyngre än att hålla armarna rakt ner.

Sen utfallshopp (går oxå att göra hemma) åt sidorna med en 5-10 kg vikt som man håller framför bröstet med korsade armar över vikten. Du går ner i en squatposition med fötterna bredare än axelbredd, därefter hoppar åt sidan där du går ner i en ny squatposition på en gång. Och sen fram och tillbaka tills benen är som spagetti =)

Hemma brukar jag göra squats där jag går upp på tå. Fötterna vidare än axelbredd, med tårna pekande utåt i ca 45 graders vinkel. Stå på hela foten, knip rumpan och samtidigt som du böjer benen går du upp på tå, sen upp igen och stå på hela foten samt slappna av i rumpan. Brukar göra typ 25-50 sådanahär under tiden jag borstar tänderna på morgonen =)

Sen en övning då jag använder pilatesboll. Jag ligger med ryggen på bollen och benen brett isär, sätter en 10 kg vikt på höfterna och går ner med rumpan, nästan i golvet för att sedan pressa upp den så långt upp jag kan. Det här gör jag oxå maxrepetioner på. Går att göra utan vikt, men med fler reps. Kan även luta ryggen mot soffan om du inte har en pilatesboll.

Hoppas du fått lite tips och inspiration och lycka till =)   
  • niceelinice
    C och A skrev 2013-01-10 16:50:52 följande:
    Även om min rumpa kanske inte är lika välhängd som vissa andra skall jag ändå dela med mig. Det e ju så jag ser ut.

Du har ju svinfin rumpa!!! Och den putar ju oxå, vilket är nått jag försöker få. Mkt snyggt =)
  • niceelinice
    Tom Araya skrev 2013-01-10 16:44:45 följande:
    Fast du har ju ett sjukt bra utgångsläge, du är smal, vältränad och har muskler....

Jag är ingen träningsexpert men jag skulle säga:
    fortsätt träna, i synnerhet det du själv sagt att du vill lägga på i muskler men sluta deffa (om du nu gör det medvetet eller omedvetet vet jag inte men du ser lite deffad ut) och låt dig lägga på lite även i fett, jag gissar att resultatet blir former som äger hela omgivningen...Glad

Nä, jag deffar inte och tycker inte att jag har för mycket muskler...än iaf =) Jag har fett, ni verkar bara inte se det av någon anledning ;) Jag fortsätter träna sunt och ser vart jag hamnar, märker jag att det blir för mycket så är det bara att minska ner lite på träningen =)
  • niceelinice
    Anonym (badsugen) skrev 2013-01-10 18:12:24 följande:

Man hinner ju inte kommentera alla fina tjejer här, men det där var en riktigt snygg häck...det är så himla snyggt när det är en ordentlig gräns mellan rumpan och baklåren, precis sådär.

Tack så mkt =) Kul att så många gillar ens rumpa när jag inte gör det =)
  • niceelinice
    thessa skrev 2013-01-10 19:29:39 följande:
    hur kan du INTE vara nöjd med den??
    ni blir jag avundsjuk på din röv..... :P

riktigt snygg kropp har du!
    nästan så att man funderar på att börja träna (bara nästan) det är så vansinnigt tråkigt.... :/

Tack =)
    Jag har helt enkelt aldrig varit nöjd med den....börjar visserligen bli det nu efter att jag la ut bilder här på fl och får så mycket fina komplimanger =)

Ja, det var tråkigt i början oxå, men det blir roligare när man kommer in i det och till slut längtar man efter nästa pass =) Det blir aldrig lättare, man du blir starkare =) Jag har bara tränat intensivt i några månader och hela min kropp är starkare, piggare och jag mår bättre.  
  • niceelinice
    thessa skrev 2013-01-10 20:14:44 följande:
    tycker absolut att du ska vara nöjd!:)

jaa, vi får väl se. jag undrar bara om jag kommer komma in i  det :P
    piggare skulle nog behövas däremot.. så kanske får testa ;)

Ja, det är kanske bara jag som har skev kroppsuppfattning. Har ibland svårt att tro att det är jag på vissa bilder, fast de är alldeles nytagna då jag anser att jag inte ser så bra ut. Brukar visa bilder åt på sambo och säga att en sån mage/rumpa/ben vill jag ha när jag är färdig med träningen och han bara kollar på mig och säger att det har jag ju redan. Men han är ju min sambo så han måste ju vara snäll, det måste ju inte ni Flört
  • niceelinice
    Anton Chigurh skrev 2013-01-10 22:12:43 följande:
    Jag som trodde det inte kunde bli bättre, linice !!!  Fan så fel jag hade, du har då den grannaste röven som tänkas kan, tom det där sexiga mellanrummet i skrevet har du, och på det en helt perfekt form förövrigt. Hela du är ju makalöst vacker, Linice, det vet jag sen innan, men se aktarpartiet såhär....herrejävlar alltså, det borde vara förbjudet enligt svensk grundlag att vara sådär snygg. 

Det där "putet" du kämpar för att få till, det kan du skita i. Det blir inte vackrare än såhär. Och jag menar allvar.

Tack, än en gång, Linice, och ha en fortsatt bra kväll. Glad

Än en gång överröser du med komplimanger, tack så jättemycket. Känns bra att stiga upp och hitta ett sånt här inlägg =)
  • niceelinice
    Anonym (Loveheart) skrev 2013-01-11 10:15:47 följande:

Haha hittade ett av mina första bidrag till rumptråden, bjuder på denSolig.

Riktigt snygg rumpa! =)
  • niceelinice
    Blackfeet skrev 2013-01-11 11:30:25 följande:
    Som du önskar..

Trevlig helg samtliga, är inte så aktiv här men ni alla är skitsnygga!
    Keep up the good work!

Åhh, jag döööör! Så sexigt. Fantastisk kropp...nu vill vi se mer ;)
  • niceelinice
    nyttmedelande skrev 2013-01-14 11:09:35 följande:
    Det är dags för oss att sluta skämmas för hur vi ser ut tycker jag. Jag funderade härom dagen varför jag hade så svårt för att ta mig till gymmet nu för tiden. Kom på att jag skämdes för min kropp och att jag lyfte så lätta vikter. Anledningen är dock att jag har varit sjuk i ett år och det har hämmat min träning.

När jag insåg varför jag saknade lusten så kände jag att det var dags att bege mig dit. Jag ska fan inte skämmas för något.

Om ett halvår kanske det kommer en bild från mig.

Ps. Du har grymt fina ögon och en vacker mun Glad 

Precis så har det varit för mig med. Jag ville gå till gymmet, men tyckte det var pinsamt att jag var så svag och lyfte så mycket lättare än andra jag kunde träna med. Tillslut insåg jag hur idiotisk det var att tänka så, man går ju till gymmet för att bli starkare och ska inte behöva skämmas för det. Ingen börjar ju på topp, man måste arbeta sig dit. Nu tränar jag med två olika kompisar, ena lyfter ungefär två tredjedelar mer än mig med armarna och den andra ungefär dubbelt så mycket som mig. Och visst känns det ibland jobbigt att ta så mycket lättare vikter. Men jag vet ju att andelningen till att jag är på gymmet är för att bli starkare. Så gå och gymma, må bra och skit i vad andra tycker =)
Svar på tråden Helkroppstråden