• Bonnevier

Helkroppstråden

Fotografen skrev 2013-01-07 19:14:12 följande:
    På begäran.Flört

Alla dina bilder är helt fantastiskt vackra!
  • Bonnevier
    niceelinice skrev 2013-01-09 10:38:13 följande:
    Har följt den här tråden ett tag nu och är sjukt imponerad av alla som vågar lägga in bilder på sig själv...så nu tänkte jag oxå försöka vara lika modig. Känns skrämmande Kräks men här kmr iaf en bild jag hade på datorn, som jag fotat när jag skulle skicka en bild till min sambo och kåta upp honom på jobbet ;) Sedan jag börjat träna så har tyvärr mina bröst försvunnit, men ju mer magrutorna syns desto lättare känns det att ha minimala bröst. Men silicon kommer att behövas tid nog.  

superfin kropp! (:
  • Bonnevier
    niceelinice skrev 2013-01-09 14:27:25 följande:

Såklart den kan bli det! Bara kämpa på. Fick efter att jag fött barn höra att har man aldrig haft platt mage så kan man heller aldrig få det. Och tjurig som jag är tänkte jag att jag minsann skulle visa alla som sa så att man visst kan det ;) Slänger in en bild som jag vet är ot för tråden, men bara för att visa alla som tvivlar att det faktiskt går.

Vänster bild är april 2012 (58kg) och höger bild är november 2012 (51 kg). Nu är magen på högra bilden precis nytränad och därav framstår musklerna mer än i vanliga fall, men ni ser iaf att det är skillnaden =)

Åhhh, vad jag vill ha dina bröst! Sååå fina =)
    åh vilken underbart fin kropp du har! 
  • Bonnevier

Många nya bilder på fina kroppar ser jag, men ännu fler måste det ju bli så kom igen nu! Är så intressant att se hur olika men ändå så fina alla är!

• Bonnevier
    niceelinice skrev 2013-01-10 13:27:09 följande:
    Ok, på begäran kommer då mina rumpbilder. Rumpan är det jag atm ogillar mest (förutom brösten då) på min kropp, jag vill att den ska bli fastare, lyftas och blir mer putig. Men jag arbetar på gymmet för att förbättra den. Men, ni får försöka vara snälla. Känns lite jobbigt dehär Skäms

precis sådär ser min dröm-rumpa ut! Så sjukt perfekt!
  • Bonnevier
    Tom Araya skrev 2013-01-10 14:09:46 följande:
    Jag tycker du ska visa mer av din.Flört
    haha det blir det garanterat inget av. Har sån komplex så den får knappt ens maken se.
  • Bonnevier
    niceelinice skrev 2013-01-10 14:21:33 följande:

Tack =) Rumpa tränar jag även mycket hemma istället för bara gymmet just på grund av den anledningen, finns mer övningar som putrumpa då =) Jag har kört på de osunda metoderna tidigare. För många år sedan höll jag på att tokbanta, åt både lepigen, stackers, fatburner...you name it, jag gick visserligen ner jävligt mkt i vikt men blev aldrig nöjd med min kropp. Och nu eferåt har jag ju insett varför, spelar ingen roll hur smal man än är, den snygga rumpan (och övriga kroppen) komer bara genom träning. Jag väger hellre 10 kg mer och har former än att bara vara smal.
    Äta vettigt, men ändå vad du vill. Skippa snasket och skåpätandet men sätt inget förbud åt dig, det gör bara att hjärnan tror att det är något du försakar och behöver vilket får dig att längta efter de sakerna och då fuska och pressa i dig och sedan få dåligt samvete över det. Vill jag äta godis gör jag det (kanske 1 gång/månad), men mår aldrig dåligt över det efteråt. Sen träna, träna, träna =) Finns tyvärr inga genvägar. Kört hemmaträning en del, Insanity Workout (sök på youtube) bränner massa fett och bygger upp en smidig och musklig kropp utan att du får biffiga muskler.
    Vilka rumpövningar gör du hemma? Jag blev sjukt taggad nu å börja träna min så man kanske kan bli nöjd med den!
  • Bonnevier
    niceelinice skrev 2013-01-10 16:06:24 följande:

Har du några vikter alls hemma? Många övningar gör jag hemma för att jag har vikter, men kan även göra det på gymmet. 

Jag tycker egentligen inte att gymmet är så bra för snygg rumpa. Visst tränar jag lite ben och rumpa där, men egentligen gör jag det mer hemma.

På gymmet (går att göra hemma) har jag bl.a kört utfallsgång, fast med en 5-10 kg vikt som jag håller i med båda händerna uvanför huvudet. Blir betyligt tyngre än att hålla armarna rakt ner.

Sen utfallshopp (går oxå att göra hemma) åt sidorna med en 5-10 kg vikt som man håller framför bröstet med korsade armar över vikten. Du går ner i en squatposition med fötterna bredare än axelbredd, därefter hoppar åt sidan där du går ner i en ny squatposition på en gång. Och sen fram och tillbaka tills benen är som spagetti =)

Hemma brukar jag göra squats där jag går upp på tå. Fötterna vidare än axelbredd, med tårna pekande utåt i ca 45 graders vinkel. Stå på hela foten, knip rumpan och samtidigt som du böjer benen går du upp på tå, sen upp igen och stå på hela foten samt slappna av i rumpan. Brukar göra typ 25-50 sådanahär under tiden jag borstar tänderna på morgonen =)

Sen en övning då jag använder pilatesboll. Jag ligger med ryggen på bollen och benen brett isär, sätter en 10 kg vikt på höfterna och går ner med rumpan, nästan i golvet för att sedan pressa upp den så långt upp jag kan. Det här gör jag oxå maxrepetioner på. Går att göra utan vikt, men med fler reps. Kan även luta ryggen mot soffan om du inte har en pilatesboll.

Hoppas du fått lite tips och inspiration och lycka till =)   
    tusen tack för all info! har tyvärr inga hantlar hemma men går ju att införskaffa, pilatesboll har jag däremot så den övningen blir att prova ikväll om kidsen somnar nån gång! (:
  • Bonnevier
    Anonym (50+) skrev 2013-01-13 17:58:42 följande:

Råkade bli helt ensam i omklädningsrummet på gymet någon minut och då kunde jag inte låta bli så här kommer mitt bidrag. Hade väldigt bråttom  så därav bildkvalitén. Passar på att visa upp mina biceps som jag är väldigt stolt över !

wow vilken kropp! Hoppas jag har orken att ta hand om kroppen så bra vid den åldern! Grymt bra jobbat (:
  • Bonnevier
    Max skrev 2013-01-14 19:34:47 följande:

Denna veckas måndagsbidragSkrattande

ohh vilken fin kropp! Helt lagomt för min smak! (:
Svar på tråden Helkroppstråden