• Speak up

Helkroppstråden

GoodMangoo skrev 2013-11-18 13:42:08 följande:
    Haha ja säkert  Tyst....... eller från Ryd Flört!!

"Gör om gör rätt" alltså Skäms!! 
    Haha... Hörru! Är jag född och uppvuxen i Ryd! Förvånad Men, men... ApelsinFia låter iofs som ett typiskt Ryds-namn. FlörtPrecis vännen - Gör om, gör rätt! Tungan ute
  • Speak up
    GoodMangoo skrev 2013-11-18 13:46:31 följande:
    Ber att få återkomma Cool!
    Jag ska komma ihåg det, Mangoo! (Hälsa fotografen från mig!) Drömmer
  • Speak up
    Dockan 82 skrev 2013-11-18 13:49:56 följande:

Nä det får va, det finns dom som tycker om dom ändå. Jag t.ex.
    Jag skriver också under på det! Solig
  • Speak up
    GoodMangoo skrev 2013-11-18 13:50:54 följande:

Jag håller alltid vad jag lovarOskyldig...........................................

...................................(Liber du säger inget Tyst{#emotions_dlg.djavulsk}Flört)
    *Ähum* Jag borde kanske inte säga det här egentligen men... ... Du har faktiskt inte lovat nåt än! Flört
  • Speak up
    Anonym (Kvinna 2) skrev 2013-11-18 14:17:16 följande:
    sista för idag Skäms

En fiiin avslutning på dagen! Skrattande Kolla den figuren..! Mums. (Hoppas på mer från dig!)
  • Speak up
    Anonym (Kvinna 2) skrev 2013-11-18 14:43:14 följande:

Kan ju hända att det blir några till

Får se om man hinner posta nån senare
    Hinn, hinn, hinn! Skrattande
  • Speak up
    FjärilVingad73 skrev 2013-11-18 15:12:39 följande:
    För DIN skull då, Mangon! Även om du kanske inte går igång på tuttar ifs...

Nåja, det finns andra här som "går igång" på tuttar! SoligHjärta Ljuvliga, FV!
  • Speak up
    sexo00 skrev 2013-11-18 15:28:35 följande:
    Kan inte låta bli att återupprepa det här Dockan, och jag uppskattar iallafall det jag sett av dej!

Räven och druvorna är en av Aisopos fabler. En räv misslyckas att nå druvor som hänger högt upp på en vinranka. Han förklarar sedan att han inte vill ha druvorna eftersom de är sura.

Sensmoralen i berättelsen är att det är lätt att ringakta något man inte kan få med en nutida betydelse att då man misslyckats med något man föresatt sig, bortförklarar sitt tidigare engagemang för frågan med att man egentligen inte alls var intresserad från början (trots att det är uppenbart för alla inblandade att så inte är fallet).

Fabeln har gett upphov till det svenska ordspråket Surt sa räven (om rönnbären).

Sagan är ett exempel på kognitiv dissonans. Källa: sv.wikipedia.org/wiki/Surt_sa_r%C3%A4ven_om_r...

... eller vad tror ni?
    Jag svarar med ordspråket "Mycket oväsen för lite ull, sa kärringen som klippte grisen." *Suckar* Kräks Sluta dividera om det där nu!
  • Speak up
    Liberatated skrev 2013-11-18 15:36:49 följande:
    Lite lost nu, vad menar hon
    Tja... vad vet jag, "Liber"! Drömmer
  • Speak up
    Anonym (ladesse) skrev 2013-11-18 16:38:39 följande:
    Hmm.. Jag tror nog tyvärr det. Kanske kan få till någon avslutning om ni verkligen vill...
    Klart vi vill!!! (Om det nu måste sluta nödvändigtvis...) Skäms
Svar på tråden Helkroppstråden