• gammelget

Stora problem med min sons flickvän!

Min son är strax över 20 och en smart kille som läser till ekonom, med en lysande framtid framför sig, jobba ett par år efter utbildningen,  resa, ha kul, träffa intressanta människor, sedan ta över min make, dvs sin pappas firma och driva den. Min sons tidigare flickvän och jag kom mycket bra överens, shoppade ihop, fikade, åkte en weekend till London ihop, gick på spa, intresserad av mode, kunde föra sig ordentligt, smart och väluppfostrad mm.  

Men hans nya flickvän är inte riktigt min typ, hon är söt och snäll och min son älskar henne, men hon är inte riktigt bra för honom, hon jobbar tex. som undersköterska i äldrevården, när det är fest klär hon sig i en kjol ifrån typ Ullared och en vit blus som någon slags servitris eller något. Annars budget-jeans och linne ifrån HM typ. Det passar inte riktigt in i bilden av vad jag tycker att min son förtjänar.

Jag har all respekt för folk i vården, men alltså så ambitionslöst, hennes liv är liksom jobba, kanske gymmet ibland, laga mat, titta på TV, klippa sig för 200 spänn. Jag är rädd att min son smittas av det där och kanske ger upp. De spenderar mycket tid i hennes lilla lägenhet och är verkligen störtkära. Ligger nog mest och gängar när de träffas, lyfter skrot på gymmet ihop, äter korv stroganoff och dricker läsk köpt på netto...framför tvn. Alltid framför tvn. Tidigare tillsammans med den förra tjejen spelade han golf, reste, gick på teater, natklubb mm . Hur skall jag som mor agera här, för att han kan få så mycket bättre liv än det där???

/Orolig mamma    

• Svar på tråden Stora problem med min sons flickvän!
  • Vetintevan

Jesus, vad är du rädd för? Va glad att han har hittat en tjej som har fötterna på jorden och gör honom lycklig! Så du Tkr mindre om tjejer/kvinnor som handlar kläder för hyfsat pris ist för att lägga ner en massa pengAr på dyra kläder? Det är hAns flickvän inte din! Förnedrande att tänka som du och det är verkligen ingen bra uppfostran om du nu ska prata om det! Shit Asså !

• persikofjaril

Ts, jag förstår att du vill din sons bästa, och det är helt ok att vilja. Däremot tror jag att det du tror är hans bästa, inte är det bästa enligt honom själv. Jag tycker inte du ska lägga dig i vem han väljer att vara tillsammans med, utan låta honom bestämma själv. Antingen så håller deras förhållande inte och han träffar någon annan, eller så håller det och de lever lyckliga i alla sina dagar. Tycker att du ska hålla dina åsikter om din sons flickvän för dig själv, nämn dem inte ens för din son, det kan ligga dig i fatet senare om det håller. Du måste inte älska henne, men bemöt henne åtminstone med respekt och värme.

Visst, du är hans mamma, och han är din son, men försök se honom för den vuxne man han är och låt honom leva sitt liv själv.   

• Dalo3a

[quote=68006661][quote-nick]mycketsaft skrev 2012-12-18 23:17:14 följande:[/quote-nick][/quote] Hahahahaha har denna gubbe upptäckt familjeliv med..

• studentbruttan29

alltså, bryt med din son och bli tillsammans med hans ex-tjej. 

• mycketsaft
    Kicki85 skrev 2012-12-18 23:26:34 följande:
    Vad var det jag sa? Hade det varit den överklasskvinna hon utgav sig för att vara att hon bland annat haft ett betydligt bättre språk.

haha, överklasskvinna med nicket Gammelget knappast troligt ;)
  • asta66

Hon verkar söt och rar flickvännen. Backa eller bli en ragata till svärmor.

• claramango

Låt din son bestämma över sitt eget liv. Herregud.

Och skaffa dina egna vänner, det är väl inte meningen att du ska bli bästa kompis med din sons flickvän. Det är ju inte du som ska leva med henne, det är honom.

OMFG.

• Maria 545

Blir så jävla förbannad över hur du dömer sonens flickvän och din stereotypa bild av "folk i äldrevården".

Känner att jag måste skriva.

Vem tror du att du är? Din son har fattat bra med än du om människor. Det är inte titeln eller kläderna som definierar vem man är! Jag har jobbat som flygvärdinna hotellchef och jobbar, hör o häpna, i äldrevården nu! Som undersköterska! Så lågt har jag sänkt mig eller? Jag tar hand om din mamma o pappa när du själv gör karriär. Va du tacksam din svärdotter att hon har ett av det finaste yrken man kan ha nämligen att ta hand om svaga. Nej, man tjänar ej miljoner men....det betalar uppehället och...handen på hjärtat, vad ska du med pengar till när du är borta? Vill du inte hellre bli ihågkommen för vad du bidragit med under din levnad?

Tänk om!

• Kjell2
    Maria 545 skrev 2019-03-09 01:20:51 följande:

Blir så jävla förbannad över hur du dömer sonens flickvän och din stereotypa bild av "folk i äldrevården".

Känner att jag måste skriva.

Vem tror du att du är? Din son har fattat bra med än du om människor. Det är inte titeln eller kläderna som definierar vem man är! Jag har jobbat som flygvärdinna hotellchef och jobbar, hör o häpna, i äldrevården nu! Som undersköterska! Så lågt har jag sänkt mig eller? Jag tar hand om din mamma o pappa när du själv gör karriär. Va du tacksam din svärdotter att hon har ett av det finaste yrken man kan ha nämligen att ta hand om svaga. Nej, man tjänar ej miljoner men....det betalar uppehället och...handen på hjärtat, vad ska du med pengar till när du är borta? Vill du inte hellre bli ihågkommen för vad du bidragit med under din levnad?

Tänk om!

Dagen återupplivning, sju år gammal tråd.
  • tjockobbe

Du låter som min partners föräldrar. De har ingen kontakt nu.

Skärp dig. Det är din son som ska vara lycklig i sitt förhållande, inte du.

Svar på tråden Stora problem med min sons flickvän!