• Anonym (TS)

Vad tycker du om fejkade väskor och andra märkesprylar?

Jag är nyfiken på vad folk har för inställning till fejkade väskor och andra fejkade märkesprylar.
    Har du en fejk väska? Varför köpte du den och inte en äkta? 
    Vad anser du om folk som köper förfalskade märkesprylar och stoltserar med dem som äkta?

Varför tror du att folk är beredda att lägga tiotusentals kronor på äkta märkesprylar?  

Jag valde att lägga det här i känsliga rummet så att man kan vara anonym, kanske inte är så kul att skylta med att man köpt piratkopierat.

Jag har aldrig köpt en fekad väska, jag är inte mycket för märkesprylar, det är därför jag är nyfiken på vad andra tycker.

Jag tycker att personer som har märkesväskor, särskilt det som så uppbart är "märkes", typ olika Louis Vuitton, Gucci och dylikt (oavsett om det är äkta eller inte) känns väldigt yttliga. Jag föraktar dem för att de väljer att lägga så sjukt mycket pengar på en väska (och sen kallar de den för en "investering"...)

Jag tror att folk lägger så mycket pengarna på väskorna för att de på något sätt då kan köpa sig status i sin krets eller bland andra personer som de möter. En symbol över hur mycket pengar man har. Framförallt bland unga har märken blivit en extrem statusmarkör och var och varannan student på CSN lån knatar omkring med en "LV" på armen.  

• Svar på tråden Vad tycker du om fejkade väskor och andra märkesprylar?
  • Lufsan

Jag tycker att det är urfjantigt. Tycker iof att det är fjantigt med märken så som LV och Gucci även om de är äkta. Men när man köper uppenbara kopior är det ännu mer pinsamt.  

En dag i sänder.
  • Fridiz86

ska man nu ha märkes saker så ska det vara äkta.
    bara löjligt att gå runt med en kopia, samt kopior är inte svåra att se skillnad på idag

• Anonym (TS)
    Fridiz86 skrev 2012-12-19 18:12:33 följande:
    ska man nu ha märkes saker så ska det vara äkta.
    bara löjligt att gå runt med en kopia, samt kopior är inte svåra att se skillnad på idag
    Skulle du kunna tänka dig att köpa en äkta väska? 
  • Fridiz86
    Anonym (TS) skrev 2012-12-19 18:25:12 följande:
    Skulle du kunna tänka dig att köpa en äkta väska? 
    ja om jag hade haft råd med det.
  • M Y L F

Jag köper inte märkesväskor. Varken fejk eller äkta. Delvis för att alla springer omkring med samma märken oavsett äkthet eller inte, sedan vill jag inte dras med i märkes hysterin. Det är liksom inte jag.

Löjligt att lägga 15000 och uppåt för en väska bara för ett märke... 

• Lena

snäppet fånigare med en kopia än med orginalet.

• Nyfiken gul

har ett antal fejkväskor men det är inte av nån skrytanledning.

jag GILLAR faktiskt väskorna, dom är snygga och funktionella och kostar bara en bråkdel av vad ordinarie väskor kostar.

Själv skulle jag aldrig i livet lägga ner 4-5000 kr på en "äkta" väska.   Varför lägga ner så mycket på något som är så oerhört stöldbegärligt och så lätt att det faktiskt går sönder? En väska används flitigt om man som jag faktiskt HAR handväska eller ofta packar weekendväskor. Förr eller senare går en dragkedja sönder, går sönder på flygplatsernas bagagehantering, man spiller kaffe när man har bråttom eller annat som man inte kan styra över. Då är dessa 4-5000 kr ganska värdelösa om ni frågar mig... 

väskor är för mig slit-o-släng , visst finner jag nöje i att ha en snygg väska att använda år efter år men det kan ju likagärna vara en random väska vilken som helst som jag använder bara till fina och bättre tillfällen - då håller den ju ändå.  

Min nuvarande handväska är en gratisväska från något bokförlag, pepitamönstrad med läckra detaljer och alla luras av att tro den är dyr och köpt på nån märkesbutik men icke...  och det är ändå folk som anser sig veta hur en äkta väska ser ut.... jomenellerhur.... 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Queenie70

Om jag tycker varan är snygg och faller inom min prisklass så köper jag den helt enkelt.

• En ganska vanlig mamma

Jag gillar märkesväskor. Själv har jag billigare märken såsom guess och DKNY... De är lagomt dyra och för mig är det lyx att använda. Precis som dn dyrare parfym eller snygg jacka... Har inget emot fake, precis såsom jag inte bryr mig om kompisen har en jacka från Ullared eller Gucci...

• Esoada

Jag vill ha en äkta designerväska
    Men kan också tänka mig köpa fejkväska på marknad (om man hittar någon)
    Just nu har jag en väska (Gamaya) köpt för 100 kr på marknad, den är väldigt funktionell och snygg, ska använda den tills jag hittar något finare

Svar på tråden Vad tycker du om fejkade väskor och andra märkesprylar?