Vad tycker du om fejkade väskor och andra märkesprylar?
Jag är nyfiken på vad folk har för inställning till fejkade väskor och andra fejkade märkesprylar.
Har du en fejk väska? Varför köpte du den och inte en äkta?
Vad anser du om folk som köper förfalskade märkesprylar och stoltserar med dem som äkta?
Varför tror du att folk är beredda att lägga tiotusentals kronor på äkta märkesprylar?
Jag valde att lägga det här i känsliga rummet så att man kan vara anonym, kanske inte är så kul att skylta med att man köpt piratkopierat.
Jag har aldrig köpt en fekad väska, jag är inte mycket för märkesprylar, det är därför jag är nyfiken på vad andra tycker.
Jag tycker att personer som har märkesväskor, särskilt det som så uppbart är "märkes", typ olika Louis Vuitton, Gucci och dylikt (oavsett om det är äkta eller inte) känns väldigt yttliga. Jag föraktar dem för att de väljer att lägga så sjukt mycket pengar på en väska (och sen kallar de den för en "investering"...)
Jag tror att folk lägger så mycket pengarna på väskorna för att de på något sätt då kan köpa sig status i sin krets eller bland andra personer som de möter. En symbol över hur mycket pengar man har. Framförallt bland unga har märken blivit en extrem statusmarkör och var och varannan student på CSN lån knatar omkring med en "LV" på armen.