Jamilia skrev 2012-12-26 02:29:16 följande:
Haha, vi bor i Ängelholm

Liiiite långt emellan kanske!

Ja, visst blir man van vid sin egen situation, så är det ju! Jag har tänkt flera ggr att nu är det dags att verkl börja lägga henne i sin säng så att jag får mer gjort.... Men så blir jag bekväm och skjuter på det lite till och vips så har tiden gått och nu är dottern plötsligt 10 månader! Så det har ju funkat på nåt sätt!

jag surfar oxå med henne hos mig, och rätt ofta kaffe oxå! Det blir ju en stunds avkoppling i soffan för oss vuxna oxå, man ska inte klaga! Men, hur mysigt det än är att ha henne i famnen, så ska jag snart oxå börja lägga henne i egen säng under dagen! Tiden går ju och snart nog är det dags för dagis! Känns bra om hon kan sova middag i egen säng tills dess! Kanske ska ta tag i det nu i januari! Ja, ibland blir det vuxentid på kvällen, om vi gått upp i tid på morgonen och inte legat och dragit oss för länge, dottern är lite nattuggla vaknade nämligen!

försöker lägga in henne i egna sängen då, ibland funkar det längre stunder, ibland inte! Vi kan ju hålla lite kontakt här då och då och höra hur det går för oss! När ska er dotter börja dagis?
Ja, vi får hålla lite kontakt och berätta hur det går. Jag har också tänkt många gånger att jag ska försöka lägga ner henne men som sagt så är jag lite bekväm... Blir ju så jobbigt om hon vaknar då för då går det inte att söva om henne och så får hon så lite sömn på dagen och blir trött med allt vad det innebär.
Vi hade en period mellan 5,5 och 7,5 månads ålder då dottern sov hela nätterna i egen säng (oftast), kommer inte ihåg om jag skrivit det, så jag hoppas fortfarande på något sätt att hon bara ska mogna och att det ska hända utan ansträngning. Vet inte om det är realistiskt att hoppas det.
Hon ska inte börja på dagis förrän hon är nästan två år (22-23 månader, blir det nog). Har också funderat på hur det ska gå. Särskilt som hon inte har napp. Men jag har hört att det brukar funka bra. De har andra rutiner än vi och barn brukar anpassa sig. De ser att alla andra barn sover osv. Försöker söva henne med en snutte, som hon sen ska kunna ha med till dagis, men hon är inte så jätteintresserad av snuttar och har inte valt någon favorit än.