Nyfiken2012 skrev 2012-12-27 21:59:06 följande:
Men varför krånglar ni till det? Om det funkar bäst att amma till sömns så kör på det ,, så länge det funkar, det hinner ändras. Det är helt normala bebisbeteenden ni beskriver. Problemet ligger hos er själva, att ni inte kan acceptera det som sådant. Ni skriver om att träna era barn som om de vore husdjur :(
Nja, håller både med dig och inte!

Kan tro att man som läsare tycker man är dum som vill ändra på ngt som funkar bra! Och visst, det kanske stämmer... Men, slutligen vill vi väl alla att våra barn slutar amma, somnar i egen säng, blir mer självständiga osv. Jag vill inte stressa fram ngt som barnet kanske inte är redo för men samtidigt är ju allt en vanesak för de små. Om de ska trivas i egen säng så måste de få chansen att "lära sig" det, därav "träna" sitt barn att sova själv. Låter kanske heldumt att säga träna, fel ordval, men vi vet ju alla vad vi menar!

inskolning i att sova i egen säng, som inskolning på dagis, haha! Såklart kommer alla barn sluta amma sig till sömns ngn gång, det vet man ju! jag tycker ändå att det känns värdefullt att ta upp ämnet här och höra litegrann hur andra har det och hur de tänker! Jag har för länge sen accepterar att min dotter gärna ammar sig till sömns, annars hade man nog inte upprepat proceduren i 10 månader!

forumet är ju till för diskussion kring olika ämnen, nya infallsvinklar och tips kan verkligen vara värdefulla för föräldrar! Ville bara förklara lite hur jag tänker

no hard feelings!