• Fyan

    Test! Hur pass ondskefull är du? ;)

    Tänkte testa hur godhjärtade, alternativt ondskefulla folk här är! Svara så samvetsgrant du kan på nedanstående frågor. Sedan kan du jämföra dina resultat med de övriga svaren. Nå, är du rena Moder Teresa eller något mindre godhjärtad?

    Om jag hittar en tusenlapp på gatan lämnar jag den till polisen:
    Om en tant före mig i kassan saknar pengar erbjuder jag mig att betala det som fattas:
    Jag slår ihjäl en fluga/geting även om den sitter på ett fönster: 
    Jag ljuger aldrig:
    Jag skänker pengar varje månad till behövande ändamål:
    Om jag hittar en spindel i sovrummet dödar jag den:
    Jag skänker pengar till uteliggare:
    Jag räddar en mask i en vattenpöl:
    Jag snackar inte skit om folk i min närhet:

  • Svar på tråden Test! Hur pass ondskefull är du? ;)
  • Stumpan84

    Nu kommer mina svar se dystra ut men men...

    Om jag hittar en tusenlapp på gatan lämnar jag den till polisen:
    Nopp
    Om en tant före mig i kassan saknar pengar erbjuder jag mig att betala det som fattas:
    Beror på hur min egen ekonomi ser ut men just nu, nej hade inte haft råd till de
    Jag slår ihjäl en fluga/geting även om den sitter på ett fönster:
    Jepp
    Jag ljuger aldrig:
    HAHAHA yeah right...
    Jag skänker pengar varje månad till behövande ändamål:
    Nopp men jag är själv ganska behövande så skänk gärna till mig! :P
    Om jag hittar en spindel i sovrummet dödar jag den:
    Har stor spindelfobi så ja!
    Jag skänker pengar till uteliggare:
    Se förgående frågor om pengar..
    Jag räddar en mask i en vattenpöl:
    Nopp men undviker att trampa på dom när jag ser dom på marken så halvt poäng får man väl?
    Jag snackar inte skit om folk i min närhet:
    Beror på, är "att säga sanningen" att snacka skit? I så fall ja...

  • molly80

    Om jag hittar en tusenlapp på gatan lämnar jag den till polisen: Nej, behåller den själv:)
    Om en tant före mig i kassan saknar pengar erbjuder jag mig att betala det som fattas: Ja
    Jag slår ihjäl en fluga/geting även om den sitter på ett fönster: Jajamen, pang bara:)
    Jag ljuger aldrig: Tjae, ibland så;)
    Jag skänker pengar varje månad till behövande ändamål: Ja, ett par hundra
    Om jag hittar en spindel i sovrummet dödar jag den: O Ja, fy vad hemskt!
    Jag skänker pengar till uteliggare: Ibland
    Jag räddar en mask i en vattenpöl: Nej
    Jag snackar inte skit om folk i min närhet: Nej, verkligen inte

    Rätt jämnt mellan svaren va.. Jag är väl halvond kantänka, haha

  • Fyan
    Stumpan84 skrev 2012-12-20 18:09:38 följande:
    Nu kommer mina svar se dystra ut men men...

    Om jag hittar en tusenlapp på gatan lämnar jag den till polisen:
    Nopp
    Om en tant före mig i kassan saknar pengar erbjuder jag mig att betala det som fattas:
    Beror på hur min egen ekonomi ser ut men just nu, nej hade inte haft råd till de
    Jag slår ihjäl en fluga/geting även om den sitter på ett fönster:
    Jepp
    Jag ljuger aldrig:
    HAHAHA yeah right...
    Jag skänker pengar varje månad till behövande ändamål:
    Nopp men jag är själv ganska behövande så skänk gärna till mig! :P
    Om jag hittar en spindel i sovrummet dödar jag den:
    Har stor spindelfobi så ja!
    Jag skänker pengar till uteliggare:
    Se förgående frågor om pengar..
    Jag räddar en mask i en vattenpöl:
    Nopp men undviker att trampa på dom när jag ser dom på marken så halvt poäng får man väl?
    Jag snackar inte skit om folk i min närhet:
    Beror på, är "att säga sanningen" att snacka skit? I så fall ja...
    Men en fluga på fönstret e det väl enklare att släppa ut? Så slipper du ju kletet med;)?
  • Stumpan84
    Fyan skrev 2012-12-20 18:13:20 följande:
    Men en fluga på fönstret e det väl enklare att släppa ut? Så slipper du ju kletet med;)?
    Jo de e klart men dom vill aldrig flyga ut när jag vill de och då är det lättare att smälla dom... fast jag är lite dum också för är barnen nära så kämpar jag med att få denna irriterande, flygande sak att flyga ut :P
  • Fyan
    Stumpan84 skrev 2012-12-20 18:29:18 följande:
    Jo de e klart men dom vill aldrig flyga ut när jag vill de och då är det lättare att smälla dom... fast jag är lite dum också för är barnen nära så kämpar jag med att få denna irriterande, flygande sak att flyga ut :P
    De e väl inte dumt, du visar ju barnen att det är viktigt att vara djurvän?:) Har du flugsmälla eller smäller du med tidning?
  • vampyria2

    Om jag hittar en tusenlapp på gatan lämnar jag den till polisen: Här kan jag med säkerhet svara att jag lämnar in den, hittade en plånbok med en massa femhundralappar i för några år sedan, jag var ensamstående med fyra barn men nog tusan lämnade jag in den i kassan (hittade den på Mc Donalds toan) kan lova att jag på sätt och vis önskade att jag hade haft lite mindre samvete och snott den, tänk på allt jag kunde ha köpt till mina barn...men hellre ett rent samvete faktiskt.

    Om en tant före mig i kassan saknar pengar erbjuder jag mig att betala det som fattas: Hm är inte det en självklarhet om man har råd med det, gör det till alla inte bara gamla tanter.

    Jag slår ihjäl en fluga/geting även om den sitter på ett fönster: Haha va tusan känner mig som godheten själv , nej det gör jag inte men enbart för att jag tycker att det är så äckligt med döda insekter.

    Jag ljuger aldrig: När jag var yngre kanske men nu för tiden kan jag inte komma på att jag ska ha gjort det men det är mer pga att det är jobbigt att komma ihåg vad man har ljugit om, lättare att vara ärlig.

    Jag skänker pengar varje månad till behövande ändamål: Jepp har ett fadder barn och är med i hjärt och lungfonden, har en son som är hjärtopererad och skänker så mycket jag kan dit.

    Om jag hittar en spindel i sovrummet dödar jag den: Nej av samma anledning som ovan, jag tycker att det är äckligt.

    Jag skänker pengar till uteliggare: Har hänt flera gånger, har även skänkt både kläder och sovsäckar, varit med ute och delat ut kaffe och smörgås, tycker jag att alla ska göra minst en gång i livet.

    Jag räddar en mask i en vattenpöl: Åh äntligen nej det gör jag inte...men har räddat både dem och sniglar från att torka ihjäl på asfalt och burit dem till gräss och fukt, räknas det eller Drömmer

    Jag snackar inte skit om folk i min närhet: Nja bara till min särbo inte till andra, vet att han inte snackar vidare och jag vill inte vara med och sprida skitsnack men ibland kan det vara skönt att få ur sig lite och då får han vara bollplank åt mig.

    Haha va tusan när man läser detta så låter jag ju som godheten själv ju

  • Stumpan84
    Fyan skrev 2012-12-20 18:33:00 följande:
    De e väl inte dumt, du visar ju barnen att det är viktigt att vara djurvän?:) Har du flugsmälla eller smäller du med tidning?
    Jag smäller med det som finns närmst... oftast tidning :P

    Nej de e klart men nån dag kommer dom upptäcka att mamma inte lever som hon lär ;)
  • Fyan
    Stumpan84 skrev 2012-12-20 18:53:43 följande:
    Jag smäller med det som finns närmst... oftast tidning :P

    Nej de e klart men nån dag kommer dom upptäcka att mamma inte lever som hon lär ;)
    Haha, vilken chock för dem;)
  • Stumpan84
    Fyan skrev 2012-12-20 18:59:49 följande:
    Haha, vilken chock för dem;)
    Antagligen inte för jag blev inte chockad när jag upptäckte det hos mina föräldrar (t ex en mamma som sa att det var dåligt att röka medans hon blossade på en cigg :P) men ändå... man vill ju se så bra ut som möjligt i sina barns ögon... iaf jag vill de :P Det ör min största rädsla, att mina barn någon dag känner att dom är besvikna på mig eller hur jag har uppfostrat dom.. ja jag är en människa som då och då får katastroftankar :P
  • Zizzy Zimsson
    Fyan skrev 2012-12-20 18:04:30 följande:
    Tänkte testa hur godhjärtade, alternativt ondskefulla folk här är! Svara så samvetsgrant du kan på nedanstående frågor. Sedan kan du jämföra dina resultat med de övriga svaren. Nå, är du rena Moder Teresa eller något mindre godhjärtad?

    Om jag hittar en tusenlapp på gatan lämnar jag den till polisen:
    Om en tant före mig i kassan saknar pengar erbjuder jag mig att betala det som fattas:
    Jag slår ihjäl en fluga/geting även om den sitter på ett fönster: 
    Jag ljuger aldrig:
    Jag skänker pengar varje månad till behövande ändamål:
    Om jag hittar en spindel i sovrummet dödar jag den:
    Jag skänker pengar till uteliggare:
    Jag räddar en mask i en vattenpöl:
    Jag snackar inte skit om folk i min närhet:
    Om jag hittar en tusenlapp på gatan behåller jag den
    Om en tant före mig i kassan saknar pengar erbjuder jag mig att betala det som fattas (inom rimliga gränser)
    Jag släpper ut flugan/getingen på fönsrter
    Jag ljuger ibland
    Jag skänker pengar nästan varje månad till kattjourer/katthem
    Jag dödar spindeln i sovrummet
    Jag skänker inte pengar till uteliggare
    Jag räddar masken i vattenpölen
    Jag snackar vanligtvis inte skit om folk... det händer ibland, om de själva varit riktigt jävliga 
Svar på tråden Test! Hur pass ondskefull är du? ;)