• hellof

Gravid efter insemination

är vi v. 7+3-4 idag, varit på vul och hjärtat tickade på :)

• hellof
    Bubbi skrev 2012-12-27 09:31:40 följande:
    Hur mår ni tjejer? Jag måste säga att jag inte kunde föreställa mig att jag skulle må såhär kasst i början. Är i v.7+1 idag och har enorm ryggont (varför? Har ingen aning), illamående morgon & kväll och förstoppning. Känner mig rejält bakfull när jag vaknar mina 2-3 gånger varje natt, har då huvudvärk, illamående, behöver gå på toa och är törstig. När blir det bättre? För det blir det hoppas jag...

Jag mådde illa till o från första veckorna.... I söndags kräktes jag hela dagen, vilket gjorde att jag blev matt och yr... Nu kan jag vara uppe en stund utan att vara yr. Men mitt blodtryck är väldigt lågt. Svårt att säga när det blir bättre, men det står ju på många ställen att efter v. 12 går illamåendet över för dom flesta. Hoppas det snart känns bättre för dig.
  • hellof
    Längtanefterlilladig skrev 2013-01-02 18:11:28 följande:
    Hur mår ni?
    Jag har TD på lördag.....tiden går så sakta
    Hur går det, har du testat redan eller väntar du till imorgon?
  • hellof
    stegen skrev 2013-01-02 21:19:54 följande:
    Efter fått lergigan comp mot kraftigt illamående så mår jag nu bra!
    Idag fick jag titta på liten med armar och ben fullt sprattlandes, och ett fint hjärta. Fick även med mig några bilder hem
    skönt att illamåendet har gett med sig tack vare lergigan comp.... Roligt att få titta på den lilla då det syns lite mer än det gjorde förra gången du gjorde... men hur som helst är det ju mysigt att bara få se den lila och veta att hjärtat tickar på!
    Har du varit på inskrivningsbesök hos BM?

• hellof
    Bubbi skrev 2013-01-05 21:13:41 följande:
    Jag mår inte lika illa nu längre (ta i trä!), men fortfarande allmänt hängig. Första ultraljudet på måndag, så spänd.. :) Hur har du det med illamåendet och yrsel nu Hellof?
    det är bättre, känner bara av det då och då... men fortfarande trött sover varje dag efter jobbet ca 2 h... blir inte så mycket annat gjort nu... men men.. :)
  • hellof
    stegen skrev 2013-01-07 14:00:07 följande:

Nä inte än, bara hälsosamtal, men inskrivning nästa vecka! Du då?
    vi var på kombinerat inskrivning/hälsobesök i fredags... har fått tid till ultraljud 6 mars o nästa besök hos bm blir 7 mars...
  • hellof
    Bubbi skrev 2013-01-27 20:46:12 följande:
    Hur går det för er Stegen och Hellof? Någon som börjar få mage än? Bättre med illamåendet och tröttheten? Fler ultraljudsbilder? Tungan ute

Jag fick ett extra ultraljud förra onsdagen eftersom jag blev orolig (blödning och ryggont) men bebben mådde fint - och nu såg man att det var en liten! Så coolt :) Blev framflyttad tre dagar också så idag går jag in i vecka 12. Så skönt att första trimestern snart är slut!! Men jag är fortfarande himla trött & hungrig jämt.
    Va skönt att din lilla mår bra :) 
    Illamåendet är så gott som borta nu för mig, kommer bara om jag är hungrig eller stressad... men tröttheten är kvar, visserligen inte lika trött som förr behöver inte sova efter jobbet varje dag längre!!

Det är ju lite skrämmande när symtomen minskar, men allt är nog som det ska... och visst är det skönt att v. 12 passerat! nu längtar jag efter ul 6 mars :)

min mage har varit svullen till o från sen inseminationen, köpte jeanstights ganska snabbt.. men nu spänner även dom så imorse åkte ett par mammabyxor jag fick av en kompis på... åh, så skönt!!! 

• hellof
    amandaa skrev 2013-02-11 07:34:54 följande:
    Hej!
    Jag hoppar gärna in här, kan inte riktigt förstå det ännu men jag har testdag idag och är gravid!! SkrattandeDet är ju väldigt tidigt ännu men ska tänka positivt!  Jag ska läsa på om alla här inne, just nu är jag bara så glad att jag äntligen fick trycka på "äntligen gravid" forum  haha!
    kram 
    Välkommen hit amandaa :) och Grattis (men det har jag ju skrivit till dig innan ) ;)

• hellof
    amandaa skrev 2013-02-11 23:41:12 följande:
    Tack igen Hellof! ska bli kul att följas här! Har läst om allas symtom här, jag vill bara att mina ska komma igång ordentligt haha! Har bara lite tunga bröst, väldigt lätt illamående, humörsvängningar, molvärk och ilningar på kvällar/nätter, svårt att sova.. Men det känns som att det borde komma mer, det är ju tidigt än men när ska det börjas, lite orolig..
    det är ju så himla olika det där med symtom, vissa känner ju av hur mycket som helst medans vissa knappt känner något... för mig var det "värst" v. 8, 9 och 10.... nu känns det inte mycket alls förutom att jag fortfarande är lite tröttare än innan jag var gravid och känner av foglossningen lite i ryggslutet... 
  • hellof

Hej! Hur mår ni allihopa??

Vi var på ultraljud idag och fick se våran lilla kille ( ingen tvekan om att det var en kille sa hon som gjorde ultraljudet) Allt såg bra ut, så nu kan bebisshoppingen börja :) 

• hellof
    stegen skrev 2013-03-06 15:19:59 följande:

Underbart, grattis!!!!
    Åhh vi har en vecka kvar till UL!
    Vilket BF datum fick du

tack, så mysigt att se den lille plutten :)  Spännande för er att ha det kvar, du får skriva sen när ni varit dit.. vill ni ta reda på kön?

Vi fick 4 augusti så det stämde ju efter egna beräkningar efter insem. dagen :) 
  • hellof
    amandaa skrev 2013-03-07 00:06:51 följande:
    Hej!! åh så roligt att ni fått veta vad det blir för kön!! Längtar så tills vi får veta vi fick se vårt lilla mirakel igår för första gången, så himla underbar känsla nu kan man slappna av lite iallafall!
    Visst är det en härlig känsla :) Vilken vecka är du i nu?
  • hellof
    stegen skrev 2013-03-06 23:19:39 följande:
    Åhhhh härligt att få samma datum hoppas vi Inge heller blir flyttade!
    Jag hoppas verkligen att bebisen vill visa sitt kön!
    Självklart skriver jag här efteråt!
    Ja skönt att det var samma datum, hade ju känts konstigt om det blivit flyttat för många dagar då vi vet när spermierna kom in...  Nu är det bara att vänta o se om lilleman vill komma i juli eller augusti!!! 

Dom tittar från alla håll o kanter så hoppas dom ser på eran också... Som jag skrev innan var det ju ingen tvekan om vilket kön det var på våran plutt!!
  • hellof
    amandaa skrev 2013-03-07 11:13:20 följande:
    Jag är i vecka 8 (7+5) så det är fortfarande väldigt tidigt.. Vilken vecka är du i? När gjorde ni köns ul? Grattis till er lilla kille
    aha, men tiden går så fort... tyckte inte det var längesen jag var i v. 10 då vi var på inskrivning hos barnmorskan och nu är jag i v. 19.. så snart halvvägs :) 

Hur mår du nu?

Vi var på UL igår och då såg dom vilket kön det var... tidigare har vi "bara" gjort vul ( v. 7 och 8) föra tt se så den lille satt sig på rätt ställe och att hjärtat tickade.. Vi valde att inte göra KUB-testet!!!

tack, så roligt att veta, nu är det bara att spana på killgrejer i butikerna :) strumpor i stl 13-15 är ju sååå söta :) 
  • hellof
    amandaa skrev 2013-03-07 17:10:11 följande:
    Ja jag hoppas tiden går fort nu oj då är du halvvägs ja! Så himla spännande! Kom ihåg när du berättat att du plussat, känns som inte alls länge sen! Haha ja så då går väl tiden fort Jag mår bra, spydde några gånger förra veckan men nu är nästan alla symtom som bortblåsta. Har mycket finnar och jätte fett hår hela tiden bara..men men så länge krabaten mår bra så! Jag har haft mycket molvärk och ömma bröst tidigare men det har släppt nu. Hur mår du? Ja jag vet!! Alla små babykläder är ju helt fantastiska, kan köpa hur mycket som helst!
    Jag mår bra nu, lite tröttare än innan jag blev gravid men inte lika trött som för några veckor sedan... och sen får jag ont runt svanskotan om jag sitter still eller går för länge, men smärtan är inte så farlig igentligen.. men visst känns det! 

Har du fått tid till barnmorskan?

• hellof
    stegen skrev 2013-03-13 17:33:15 följande:
    Hej tjejer!
    En liten pojke här också! Blev flyttad en dag så den 5e augusti
    Åh va roligt!! Grattis till pojken :) 

• hellof
    amandaa skrev 2013-03-13 18:15:44 följande:
    Åh så roligt!! Jag vill också veta nu!! bara ca 9 veckor kvar då...haha
    veckorna går sjukt fort så snart är det din tur :)
  • hellof
    crushelix skrev 2013-04-28 19:27:07 följande:
    hallå alla lyckliga inseminerade!
    är det någon av er liksom jag själv som har barn sedan tidigare?
    Hej :)

Detta är första barnet för mig.... 
  • hellof

H

linaochliten skrev 2013-05-03 09:22:51 följande:
    Hej!

Jag plussade för en vecka sedan och nu börjar jag tro på att jag verkligen är gravid. Härligt att kunna flytta över till den här gruppen :)

På tredje inseminationen tog det sig. Weeee

Härligt :) grattis till graviditeten! Jag gick in i vecka 35 idag så är på slutspurten :) hur är det med er andra i denna tråden?
  • hellof
    linaochliten skrev 2013-06-25 20:22:23 följande:
    Tyvärr blev det ett missfall:( vad roligt att snart vara i mål, känner mig långt därifrån nu...

Åh, beklagar... Jobbigt med missfall.. Håller tummarna för dig att det funkar bättre nästa försök
Svar på tråden Gravid efter insemination