• Nuit

    BF september -tidiga symptom Kissnödighet!

    Hej på er, hoppas det finns andra här som precis förstått att ni är gravida!

    Har precis förstått utan att ha tagit ett test att jag är gravid, Glasklara symptom, brösten spänner och jag vill nästan  klia eller  riva på dem hela tiden. Konstig nog redan illamående som kommer och går (kan ju giochförsig vara att jag har en mild maginfluensa). Men det är också en känsla av aktivitet i därnere.

    Men något som förbrylllar mig mest är denna kissnödighet. Jag har haft det förut när jag var gravid men inte så extremt som nu, jag var och fick mitt urin provat idag för urinvägsinfektion men det fanns inga bakterier.
    Jag kissar hela tiden nästan, helt otroligt.

    Alla dessa symptom är ju väldigt tidiga, enligt beräkningen ska ägget ha befrukats 15 december. Sista mens kan jag inte räkna på, jag hade ett missfall den 1 december i vecka 6, det beytder en BF att en bebis kan komma att födas den 6 september om allt går bra. Och jag beräknas vara i gravidvecka 3.

    Finns det någon annan som har tidiga symptom, onormal kissnödighet etc.. Väldigt nyfiken.

  • Svar på tråden BF september -tidiga symptom Kissnödighet!
  • isadora07

    Hej och Grattis till Plus!!

    Jag är helt ny här på sidan o  har med precis fått veta , testade den 23e :) Ganska tidigt att ge utslag, men jag kände det på mig pga en hel del symtom. 
    Enligt uträkning ska befruktning skett ca 13edec. Mina bröst var ömma redan då, men brukar ibland ha det mellan äl o mens, så tänkte inte så mkt på det.
    Men sen svällde dem upp också och de senaste dagarna har jag också blivit kissnödig, måste gå upp på nätterna :/.. Sen har jag också halsbränna o molvärk.

    Jag tycker det är väldigt tidigt, min mens är inte ens försenad än. men antar att det kan vara väldigt olika hur mkt symtom man får o när. Hoppas liten vill stanna kvar.

     Precis som du tkr jag att allt känns tidigt, nästan så jag undrat om jag inbillat mig, men har någon månad förut trott att jag varit gravid med massor av symtom, men så inte vart det då. Nu var det heeelt annorlunda, en helt annan känsla, jag liksom visste o så visade det positivt. så antar att vissa känner tidigt bara.
     :) :)  

  • Elilia

    Jag joinar er! Har inte +at än, och mensen ska komma imorgon eller dagarna runt omkring! Men har varit väldigt hormonell senaste veckan. Och idag när jag skulle kliva upp var jag väldigt yr vilket senare blev lätt illamående! Om det stämmer med mens och så vidare har jag BF 6 september. Vi hade sex dagen innan och efter ägglossning, beräknad alltså, testade inte om jag verkligen hade ÄL. Så nu återstår att se om jag bara ätit en massa och mår dåligt på grund av detta eller om det verkligen är något där inne! Har känt efter väldigt mycket så allt kan vara inbillning. Väntar och ser nu har också sprungit på toa och kissat som en tok!

  • Elilia

    GRATTIS!! va roligt! Jag har ännu inte testat mig, men jag har BF 5 september (skrev fel i förra inlägget med 1 hel dag! Herregud :)) Så jag skulle också kunna testa nu! Blev lite sporrad nu när jag ser ditt test :)

  • Hannapannagalenpanna
    Elilia skrev 2012-12-27 10:18:05 följande:

    GRATTIS!! va roligt! Jag har ännu inte testat mig, men jag har BF 5 september (skrev fel i förra inlägget med 1 hel dag! Herregud :)) Så jag skulle också kunna testa nu! Blev lite sporrad nu när jag ser ditt test :)


    Testa!! :)
  • Otti

    Jag plussade på julafton har har bf 4 september Glad men känner ingenting än.

  • Hannapannagalenpanna
    Otti skrev 2012-12-27 16:28:53 följande:
    Jag plussade på julafton har har bf 4 september Glad men känner ingenting än.
    Kul med en till :) grattis till julklappen! :)
  • Serafine 84

    Grattis till er som har plussat! Här har ni en till, jag plussade svagt men tydligt i morse på BIM. Vägen har varit otroligt lång - 1,5 års försökande, 2 operationer för polyper i livmodern och 3 försök med IVF. Men nu, äntligen ett plus! Jag hade ÄL 16/12 och BF är 7/9 :D

  • Elilia
    Serafine 84 skrev 2012-12-28 12:21:33 följande:
    Grattis till er som har plussat! Här har ni en till, jag plussade svagt men tydligt i morse på BIM. Vägen har varit otroligt lång - 1,5 års försökande, 2 operationer för polyper i livmodern och 3 försök med IVF. Men nu, äntligen ett plus! Jag hade ÄL 16/12 och BF är 7/9 :D

    GRATTIS!! Va otroligt roligt att du äntligen fått +!!!
  • käärlek

    Jag kan tänka mig att hänga på här, plussade på julafton väldigt svagt - men testade igen igår och det var ingen tvekan att det var positivt. Har BF 31 Augusti enligt sista mens, men har en förmåga att bli framflyttad på UL så det blir väl så även denna gång - så lika bra att följa en September-tråd. Flört

    Kände redan efter ÄL att det "tog sig", lika dant som min förra grav. Hade molvärk i 1,5vecka efter ÄL och sen har jag inte haft några symptom till nu. Nu får jag blodtrycksfall (? yr) när jag reser mig, lätt halsbränna och kissar som en flodhäst ... haha! Tungan ute

Svar på tråden BF september -tidiga symptom Kissnödighet!