Perioral dermatit?
Vänd din omgående till en HUDläkare så får du rätt hjälp, det kan tex även va rocacea. Jag hade inte gått till vårdcentralen, dom har för dålig koll på huden.. =/
Vänd din omgående till en HUDläkare så får du rätt hjälp, det kan tex även va rocacea. Jag hade inte gått till vårdcentralen, dom har för dålig koll på huden.. =/
Det kan mycket väl börja så.. Men i vilket fall.. Det finns många privat hudmot. dit kan du vända dig. Annars så kan man skiva en egenremiss till sin hudmott. Alt. gå till vårdcentralen och be att få en remiss. Problemet på vårdcentralen som sagt är att dom kan lite om allt, en hudläkare kan "allt" om huden. =)
Vill inte råda dig till en massa krämer mm innan du är 100% på vad det är du har.
Usch ja.. hur det än ser ut så har jag sett saker som ser 100ggr värre ut. Jag lovar dig! Sök läkarevård, du kan behöva medicin för att bli bättre! Undvik smink, krämer, mm, osv..
Det kan förvärra det, tyvärr.. =( Förstår att du måste se ordentlig ut, har också ett yrke där jag syns hela dagarna. Inte kul att stå på jobb och se "för djävlig" ut. Men sök vård direkt nu när du kan, så du kan få hjälp.
Ts.. lycka till.. försök får tag på en HUDläkare som sagt, får du inte det, så vänd dig till vårdcentralen.Försök att va så försiktig som möjligt med smink och krämer fram till dess.. Lycka till.. Och du.. god jul.. =)