• Anonym

Är det normalt med pedofilfantasier?

Varför är det så att vissa tänder på pedofilfantasier, alltså då man intar rollen som dotter och har sex med sin pappa. Hur kan man ens tända på en sådan tanke utan att bli äcklad?

Det räcker med att man kollar på valfri sajt för sexnoveller så ser man vilket utbud (och därmed efterfrågan) som finns. Age play-gruppen, som alltså handlar om barn eller tonåringar som har sex med vuxna (alltså pedofili) är bland de största kategorierna.

Är sådana här fantasier normala, eller ett varningstecken på att allt kanske inte står rätt till i huvudet på dessa personer? Visst, det är bara fantasier, men varför tänker man i dom banorna överhuvudtaget? Varför fantiserar man om att dottern har sex med sin pappa?!?! Vad är det för bakomliggande tankar som leder fram till den här typen av fantasier?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det normalt med pedofilfantasier?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym (Ohja!) skrev 2012-12-23 12:15:55 följande:
    Jag tror att en del människor blir mer upphetsade ju mer förbjuden en fantasi är. Jag fantiserar själv om att jag blir sexuellt kränkt av äldre män, inkl. min pappa, och det är just det förbjudna i fantasin som jag går igång på.
    Jag har en fascination för vålds- och skräckfilmer också och hänger på mondo/gore/bizarr-forumet på Flashback. Jag dras helt enkelt sådant som man egentligen inte borde gilla om man skall kallas "normal".  
    Om det är normalt eller inte bryr jag mig inte om så länge jag inte skada någon och det gör jag inte. Mina fantasier är säkert udda och om någon vill kalla dem onormala så visst, men jag har inga planer på att söka upp psykiatrin och analysera min barndom för det. Jag mår bra och njuter av det jag fantiserar om - ett vinnande koncept som jag inte har den minsta lust att ändra på.  
    Tycker du ska uppsöka en psykolog innan fantasierna yttrar sig i din verklighet.
  • Anonym (Gabby)

Definiera normal. Det är ett sådant brett och ospecifikt begrepp. Är något onormalt om inte majoriteten av befolkningen gör det? I så fall är ju frimärkssamlande och fågelskådning onormalt, och det är onormalt att vara rödhårig, hemmafru, ha fler än tre barn etc. Då är vi alla onormala på något sätt... Så länge ingen ovillig och ingen som själv inte kan ge medgivande (inkl. djur och barn) skadas tycker jag att man får fantisera och knulla hur man vill.

• Anonym
    Anonym (Gabby) skrev 2012-12-23 13:00:06 följande:
    Definiera normal. Det är ett sådant brett och ospecifikt begrepp. Är något onormalt om inte majoriteten av befolkningen gör det? I så fall är ju frimärkssamlande och fågelskådning onormalt, och det är onormalt att vara rödhårig, hemmafru, ha fler än tre barn etc. Då är vi alla onormala på något sätt... Så länge ingen ovillig och ingen som själv inte kan ge medgivande (inkl. djur och barn) skadas tycker jag att man får fantisera och knulla hur man vill.
    Onormalt i det här sammanhanget betyder att det är ett avvikande och sjukligt beteende.

Har man tankar som:

"Åh pappa, ta mig bakifrån!"

eller

"Min lilla pudding, nu ska du ha sex med farsan!"

bör man söka hjälp för då står inte allting rätt till i skallen på en. Man kan inte bara skyllda på att det är fantasier, för alla fantasier och tankar har en grund som de står på. Varför tänker man på detta sätt?
  • Thaleya1

Jag tror att det kan vara enbart normala fantasier om man har dem extremt sällan låt säga två-tre gånger i sin livstid, men om det sker oftare så tycker iaf jag att det hade varit oroväckande.

Sen beror det ju på om man skakar fantasierna ur huvudet snabbt och känner isg äcklad eller om man tycker det är normalt och tänker klart dem. Jag brukar skaka konstiga fantasier ur huvudet.

• Lufsan
    Thaleya1 skrev 2012-12-23 14:05:44 följande:
    Jag tror att det kan vara enbart normala fantasier om man har dem extremt sällan låt säga två-tre gånger i sin livstid, men om det sker oftare så tycker iaf jag att det hade varit oroväckande.

Sen beror det ju på om man skakar fantasierna ur huvudet snabbt och känner isg äcklad eller om man tycker det är normalt och tänker klart dem. Jag brukar skaka konstiga fantasier ur huvudet.
    Precis ibland smyger sig konstiga tankar in i huvudet men då skakar man bort dom fort. Om man ofta fantiserar om att ha sex med någon i ens familj eller med barn så bör man prata med någon om det anser jag. 

En dag i sänder.
  • Meddelande borttaget
  • och
    Anonym skrev 2012-12-23 13:06:09 följande:
    Onormalt i det här sammanhanget betyder att det är ett avvikande och sjukligt beteende.

Har man tankar som:

eller

bör man söka hjälp för då står inte allting rätt till i skallen på en. Man kan inte bara skyllda på att det är fantasier, för alla fantasier och tankar har en grund som de står på. Varför tänker man på detta sätt?
    Så man bör alltså söka hjälp för något som inte påverkar ens eget liv, och som inte påverkar någon annans liv heller eftersom det enbart handlar om fantasier?

Men man behöver gissningsvis inte söka hjälp för att man går runt och tänker att alla andra är psykiskt sjuka för att de inte delar ens egna värderingar? För DET påverkar inte en själv och hur man bemöter sin omgivning? 
    The hard way is the right way.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Har man tankar som:

eller

Är du intresserad av att veta eller döma?

Människors sexualitet är extremt komplicerad och det går inte att närma sig den om man inte är öppen för hur det faktiskt ser ut i huvudet på andra människor. Att konstatera att saker är "onormalt" eller att man ska "söka hjälp" är väl jättebra (om än inskränkt och okunnigt) om man bara vill ägna sig åt att döma andras sexuella fantasier men om man verkligen är intresserad av att veta mer, att närma sig fantasierna (och människorna) på ett nyfiket sätt så kan man inte göra det.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (gasmasken)

Har man tankar som:

eller

Jag tycker att de tär du som behöver söka hjälp, du låter väldigt inskränkt  Obestämd

Så länge det rör sig om fantasier så skadar det ingen och väldigt många har fantasier som de aldrig någonsin kommer att göra något av, de skulle aldrig gå i gång på det IRL.

Jag och min gubbe brukar ha rolllekar där han är Hitler eller Breivik, jag vill absolut inte ha sex med dem IRL och avskyr allt de står för men när det kommer till sex så har de pondus och är inga man sätter sig upp emot, de bestämmer och jag kan släppa allt och bara känna, det älskar jag.

Vi har gasmasker, gummiremmar, batonger, latexkläder och jag kan lova dig att vi har ett sexliv som är helt fantastiskt.
    Ingen kan tro att han och jag håller på så som vi gör, vi är verkligen ett vanligt svenssonpar och fungerar bra i möblerade rum, har bra jobb och är väl utbildade men som sagt vi gillar lite udda sex och det måste vi väl ha rätt att göra så länge som vi inte skadar någon annan?

Nu går inte vi igång på såna lekar som du pratar om men jag kan förstå att andra gör det och jag är ganska säker på att de flesta inte vill uppleva det IRL.

När man fantiserar så kan det vara saker som man absolut inte vill vara med om tex så tänker jag nästan alltid på min kille med en annan tjej när jag onanerar men skulle det hända IRL så skulle jag bli galen, han är min och ingen annan får röra honom, så fantasin kan vara konstig ibland.
Svar på tråden Är det normalt med pedofilfantasier?