Inlägg från: Anonym (Vet hur det är) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet hur det är)

Är helt ensam till Julafton

Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-23 18:26:32 följande:
    Vännerna har ju familj, mina kolleger me, nu tror ni säkrt att jag är en hemsk person som inte blir bjuden
    men så är det inte. Men men...jag klara mig :)
    Nästa jul kanske blir bra 
    Tror inte alls att du är hemsk!

Jag har en yngre vän som har 1400 vänner på facebook. Han ringde mig i somras och undrade vad jag och min sambo gjorde på midsommar. Inget särskilt sade jag, "tråkiga medelålderssaker" bara. Och så frågade jag vad han skulle göra. Han skulle inte göra någonting. Jag blev helt paff och tänkte att hur kunde det vara så för en person med 1400 vänner på fejan och som är aktiv och framgångsrik.

Han ville komma och hälsa på oss och det gjorde han och det var trevligt. Men efter det här har jag börjat fundera på vad det egentligen är vi kallar för vänskap och hur mycket som är en skenbild för sociala medier där vi vill vara tjenis med allt och alla gärna de framgångsrika åtminstone på ett ytligt plan.. Och samtidigt kan t ex avund göra att folk blir ensamma.
  • Anonym (Vet hur det är)
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-23 19:02:26 följande:
    Jo dom vet...
    vet ej{#emotions_dlg.flower}

Tack alla ni fina:) ska ta mig o tänka till lite, kanske ringa någon o fråga vad dom ska göra.....??
    FAAAAN jag vill inte vara sj, känner mig peppad o NERVÖÖÖS...skit skit vem ska jag ringa
    okej jag återrkommer sen....är så nervös 
    Hmmm.....när jag bodde hemma så hände det några gånger att vi hade "utomstående" som firade jul med oss.

Och vet du - det var på många sätt en lättnad för då tvingades vi att "uppföra" oss, gamla surdegar kom inte upp, det kämdes gladare och festligare att någon annan också var där, det tillförde ny energi.

Vi var en ganska liten familj och familjer och släktingar kan också skava på varandra, det blir för trångt, man går i samma gamla hjulspår och uppskattar kanske inte alls samma firande som alltid.... Det som ser så mysigt ut utifrån är många gånger ganska trist och stelnat. Eller hur jag ska uttrycka det.
Svar på tråden Är helt ensam till Julafton