• Anonym (ingen alls)

Är helt ensam till Julafton

Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 16:09
    Ni är bäst...alla ni som har skrivit till mig å ni som har bjudit mig
    jag är glad att jag skrev denna tråden även om jag tvivlade i början....

Den som undra vem jag ringde....jag ringde en vän som tyvärr redan åkt så klart
    o den andra låg med kräksjukan.....

Det är inte att jag inte har vänner idag på julafton som svider, vänner har jag ( inte dom på facebook)
    Det är mest familj jag saknar...mamma död, ingen pappa el syskon, igen mormor el morfar inga kusiner...
    Julen är ju mest för familj....!!!!!!

Jaja.....jag har ialla fall städat och gjort mig fin, smink o bästa kläderna på:)
    jag får väl vara tacksam, jag har en fin bostad, ok med pengar, o en fin bil, jobbar på h&m viktigast är att jag är frisk snäll o omtänksam:)

Nu ska jag dricka lite vin:) o kolla på film:)

Även då jag inte känner er så vill jag Tacka föratt ni finns o tagit tid att skriva:) God jul till er från mig. Kram

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-24 21:21
    Hej mina kära familjelives-vänner.... Är såååå glad över att julafton är över...för mig är den de iallafall
    Åååååå fy va den har varit jobbig, även om jag försökt göra de bästa ut av den
    men va fan...hur kan man göra de bästa ut av Julafton när man är själv...om man nu inte vill vara själv.....

Ny år ska jag med jobbar kompisar, vill inte då dom är rätt så ytliga men va fan jag vill inte vara själv
    spec vid tolvslaget!!!!!

Nää mina kära nästa år ska de banne med vara annorlunda (hoppas d).....!

Men måste säga...utan er hade denna ångest fyllda dagen varit värre...
    Tack Tack... Jag önska att jag kände er jag undrar ibland ( Vem är denna person som skriver så snälla saker)

Ni är guld värda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-01 16:04
    Ja om tre måander blir väl en av dom mest lästa här igenGråter
    Men tänkte att denna gången att man kunde kanske fira tillsammans på RIKTIGT denna gången
    nån mer som vet att dom blir ensam i jul?Hjärta

• Svar på tråden Är helt ensam till Julafton
  • Anonym

Om du inte trivs med det, vad gör du för att ändra på det?

• Anonym (Tomtemor!)

Ingen skulle behöva vara ensam om man inte vill! Har du ingen i din närhet?

Kram!

• Anonym

Låter inte roligt. Men har du verkligen ingen? Har en bror som är väldigt ensam. Beror mest på att han mår psykiskt dåligt och inte vill eller orkar umgås.

• Anonym (ingen alls)
    Anonym skrev 2012-12-23 18:14:16 följande:

Om du inte trivs med det, vad gör du för att ändra på det?

Jag är snäll o glad o är social, men jag kan inte tvinga folk o bjuda mig, jag vill inte tränga mig in heller.
    Min mamma är död, har ingen pappa o inga syskon.jag är 34 år   
    Anonym (Tomtemor!) skrev 2012-12-23 18:14:24 följande:
    Ingen skulle behöva vara ensam om man inte vill! Har du ingen i din närhet?

Kram!
    Nej.
  • Anonym (---)
    Anonym (ingen alls) skrev 2012-12-23 18:11:36 följande:
    Spelar kanske inte någon roll då jag är ensam alla dagar
    om året med, men just Julafton gör spec Ont! 

Nej jag har ingen, ingen alls!
    Ville bara skriva av mig.
    God Jul 
    Förstår att det känns jobbigt denhär tiden på året. Har inte heller direkt någon att fira julen med. Det är förvisso till stor del frivilligt för min del då mitt jobb tar upp nästan all min tid. Jag älskar vad jag gör och jag får ganska mycket umgänge på arbetsplatsen. Men denhär tiden på året när man börjar få några lediga dagar och alla umgås med familj och vänner känns det lite deppigt.

Försöker själv  ta sånt här med en nypa salt och i stället tänka på att pyssla om sig själv lite.

God Jul!
  • Anonym (ingen alls)
    Anonym (---) skrev 2012-12-23 18:19:13 följande:
    Förstår att det känns jobbigt denhär tiden på året. Har inte heller direkt någon att fira julen med. Det är förvisso till stor del frivilligt för min del då mitt jobb tar upp nästan all min tid. Jag älskar vad jag gör och jag får ganska mycket umgänge på arbetsplatsen. Men denhär tiden på året när man börjar få några lediga dagar och alla umgås med familj och vänner känns det lite deppigt.

Försöker själv  ta sånt här med en nypa salt och i stället tänka på att pyssla om sig själv lite.

God Jul!
    Tack snälla du. God jul
  • Anonym

Inga vänner eller annan släkt, arbetskamrater? Visste jag att någon i min närhet inte ville sitta ensam skulle jag utan att att känna mig tvingad bjuda in.

• Anonym (ingen alls)
    Anonym skrev 2012-12-23 18:20:52 följande:
    Inga vänner eller annan släkt, arbetskamrater? Visste jag att någon i min närhet inte ville sitta ensam skulle jag utan att att känna mig tvingad bjuda in.
    Vännerna har ju familj, mina kolleger me, nu tror ni säkrt att jag är en hemsk person som inte blir bjuden
    men så är det inte. Men men...jag klara mig :)
    Nästa jul kanske blir bra 
  • Anonym

Starta en grupp för ensamma som firar jul tillsammans   Lite sent påtänkt men till nästa år kanske.

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton