• plett

Är helt ensam till Julafton

Jag firar också jul ensam i år, min sambo åkte till sin släkt och jag kunde/ville inte följa med. Det har ännu inte känts konstigt på något sätt, och jag borde enligt en massa människor vara jättedeppig över att "inte ha någon här" att fira med. Men nu gör jag i alla fall egen julskinka som jag ska äta imorgon, och jag ska dessutom göra lite saker på min arbetsplats. Jag har avdramatiserat det väldigt mycket genom att tänka att det är en ledig dag, utan måsten. :)

• plett

Jag kokade julskinka igår i äpplejuice och sedan så smetade jag honung och farinsocker på, idag köpte jag en limpa vörtbröd som jag nästan smäckt i mig hela av. Har sett lite film och suttit på internet och kikat runt lite, en ganska lugn och mysig dag måste jag ändå säga trots att det är julafton och jag sitter ensam. Har haft en kär vän som tagit pauser i sitt eget julfirande för att hålla mig sällskap via telefon vilket gjorde mycket.
    Imorse fick jag dessutom ett riktigt bevis på vilket gott val jag gjorde som stannade hemma, hela min sambos familj på svärfars sida ligger i magsjuka inklusive min sambo som nu inte ens vet om han orkar åka hem imorgon. Så han firar inte heller jul på det viset det var tänkt, och jag sitter nu med chokladboll och ramlösa i magen och tycker ändå att livet är rätt gott. :)

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton