Inlägg från: Michael 333 |Visa alla inlägg
  • Michael 333

Är helt ensam till Julafton

Vad himla sorgligt, blir tårögd, känns konstigt när jag tänker på att jag själv valt att fira julen ensammen med min hund trots flera alternativ

• Michael 333

Det är svårt att bryta ensamhet på jul och nyårshelgen i det här landet eftersom många lever i invanda mönster som handlar om släktband. Man kan ha hur mycket vänner som helst men på jul försvinner dom iväg till släkten och ingen tänker på vänner som inte har släkt eller har för mycket dåligt i det förflutna för att kunna tillbringa en julhelg med dom

• Michael 333
    Anonym (en vanlig måndag) skrev 2012-12-23 23:51:04 följande:

Ja, det är sorligt att det är på det viset. På mitt jobb är det flera som inte åker till sina trassliga familjer utan väljer att åka till kompisar istället, eller att faktiskt vara själva.
    Jag sitter just och funderar på om jag har någon vän som kommer att vara själv imorgon...någon att bjuda in kanske...

Michael 333, varför väljer du bort andra alternativ och är själv med hunden? Ingen kritik mot ditt val alls, utan bara en stilla undran Flört   
    en helt okej undran Glad jag har två bröder som jag har stående julinbjudningar från, en av dom ringde i dag och frågade om jag ville komma hem till honom. tyvärr känner jag mig inte särskilt bekväm med någon av dom, uppväxttiden tog kål på våra relationer. jag känner ärligt talat ingen större lust att träffa dom.

jag brukar för det mesta tillbringa julen med min bästa vän och hennes syster och systerns tre barn. men i år hade jag inte lust att resa bort. julapparaten kändes lite betungande. OS går vart fjärde år så man inte tröttnar på det, i år kände jag att jul varannat år skulle passa mig bättre. så det blev hunden och jag, och vi har det mysigt. men den här tråden påminde mig om att jag ibland känner mig ensam på högtider så jag blev lite sorgsen
  • Michael 333
    Anonym (en vanlig måndag) skrev 2012-12-23 23:51:04 följande:

Ja, det är sorligt att det är på det viset. På mitt jobb är det flera som inte åker till sina trassliga familjer utan väljer att åka till kompisar istället, eller att faktiskt vara själva.
    Jag sitter just och funderar på om jag har någon vän som kommer att vara själv imorgon...någon att bjuda in kanske...

Michael 333, varför väljer du bort andra alternativ och är själv med hunden? Ingen kritik mot ditt val alls, utan bara en stilla undran Flört   
    har funderat en del över din fråga, sanningen är väl också att jag är en person som visserligen har lätt för att umgås med människor men samtidigt knyter jag inga kontakter. jag har pga av min uppväxttid svårt med tilltron till andra människor vilket gör mig ganska ensam
Svar på tråden Är helt ensam till Julafton