Inlägg från: Liljan77 |Visa alla inlägg
  • Liljan77

Är helt ensam till Julafton

Jag hade också varit ensam om inte exet hade ändrat sig o låtit mig ha sonen hos mig halva dagen.
    Har inga vänner eller familj utöver sonen.
    Vad det gäller facebook,där har jag en massa bekanta o släktingar,men inga av dem skulle komma på tanken att bjuda in mig trots att de vet att jag är ensam.Det ironiska i det hela att många av dem klistrar ofta in såna där ordspråk om att man ska hjälpa varann osv.

Jobbar på att skaffa vänner,men det är inte så lätt.De flesta har ju sig o sitt.

O till min syster som jag vet finns här på fl...om du läser detta,grattis då har du mer skit att prata om mig.

• Liljan77
    Allante skrev 2012-12-24 12:37:54 följande:
    Liljan - din relation har havererat - du har bara? barnet och på deltid.

Varför har du inte familj att vara med - tänker mer på föräldrar osv 
    Jag har föräldrar o 4 syskon.
    Min ena syster är o har alltid varit konstig,för att inte säga knäpp.O mina andra syskon o föräldrar står på hennes sida.Allt som går fel i hennes liv,är mitt fel eller om någon i familjen gör fel i hennes ögon beror det på mig.
    Som det är nu så går hon omkring o säger att jag är död,liksom hennes äldsta barn som är 16år.
    Hennes ex-man som jag har träffat 2 gånger,hotade mig på facebook o då sa mina föräldrar att anmälde jag honom,så ville de inte veta av mig.Givetvis anmälde jag honom.Dock hände inget med den anmälan.
    Jag vet inte varför han hotade mig.

När vi var små fick hon allt hon pekade på o kom undan med allt hon gjorde.
    Jag fattar inte varför min familj är som de är.
    Jag bor sen 10 år,20 mil ifrån dem o har ingen vidare kontakt.Senast var då jag vart hotad för 2 år sen.
    2 syskon är skyldiga mig större summor pengar o dem lär jag inte få tillbaka. 

Jag vart moster igen i somras o trots att jag har flera kusiner,övrig släkt o gamla bekanta på facebook,så var det ingen som talade om det för mig.Fick se det av en slump för några veckor sedan. 
    Förra året hade var det släktkalas men ingen sa något om det till mig.
    Jag har alltid varit det svarta fåret,trots att jag har gjort allt för att få *vara med*.
    Tyvärr så har min son påverkats,då han frågar utan att förstå varför han inte får träffa dem.

Rörigt svar,men skulle jag berätta allt o lite till,skulle inte sidan räcka till. 
  • Liljan77
    Januariblomma skrev 2012-12-24 13:00:22 följande:
    Jag dömer ingen, har däremot en fråga som jag försiktigt vill ställa...

Hur kan man inte ha någon?
    Inget påhopp, ingen idiotförklaring, inget elakt, jag undrar bara.
    Tänk att det har jag frågat mig många gånger.
    Har man inte rätt utseende,pengar,rätt jobb o känner rätt folk,så blir man ensam.

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton