Är helt ensam till Julafton
TS, du är inte ensam om att känna dej ensam! Själv fick jag lite tröst i att läsa den här tråden, även om jag egentligen inte vill att nån annan ska vara ensam! I år 'firar' jag med min mamma. Pga en riktigt taskig uppväxt med bara henne, så känner jag mej alltid extra ensam när jag är med henne... Det är som om alla ensamma jular med henne slås ihop, och det blir värre för varje år... =( Min man jobbar halva dagen, men kommer snart hem. Så jag borde verkligen inte klaga. I honom har jag fått allt jag förtjänat, efter alla år av sorg och ensamhet med en instabil mamma! Men även om jag nu har det bättre än någonsin innan så värker såret i hjärtat så vansinnigt mycket varje år, när ingen annan i släkten bjuder in oss! Det känns nästan som att jag lever med förbannelsen av att vara hennes dotter... Jag hoppas att dagen går fort för dej, att du lyckas hålla borta de värsta känslorna och att du har något annat att se fram emot/fokusera på! Skickar stora kramar till dej, och hade du funnits i Trollhättan så hade du varit varmt välkommen hit!