Inlägg från: MikNis |Visa alla inlägg
  • MikNis

Är helt ensam till Julafton

Anonym skrev 2012-12-24 00:19:38 följande:
    Jag har firat jul på sånt sätt i flera år och visst det är okej men det är verkligen inte samma sak som att fira jul med sina nära. Jag har inga anhöriga alls och har därför firat jul sådär i flera år men jag orkar inte med det längre. Det är en sån fruktansvärd dyster känsla på såna ställen. Om vi ska vara ärliga så är det nästan lika ensamt som att sitta ensam hemma, för man är liksom ensam fast tillsammans med andra.
    Ok,  jag trodde där var någon som livade upp stämningen så att säga.

• MikNis
    Lestat skrev 2012-12-24 14:15:24 följande:
    Ja, ensamheten kan vara förödande, vet hur det är. Ni som är ensamma är inte "ensamm" om det om ni förstår. Tyvärr är samhället ganska skoningslöst på den punkten, det knuffar människor från varandra på olika sätt. Som tur är har vi ju nätet, där man i varje fall kan nå ut till världen och få lite tröst.
    Jag tror nog at de som är ensamma skulle föredragit att att sitta med kring ett julbord framför att sitta framför datan.

• MikNis
    mikipiki skrev 2012-12-24 14:24:59 följande:
    Jag har en massa människor omkring mig, men känner mig ensam :( ingen skön känsla det heller..
    Varför då?

Är de inte din typ eller?  
  • MikNis
    Anonym skrev 2012-12-24 14:27:18 följande:
    Absolut men utan internet hade det varit väldigt jobbigt tror jag. Då hade jag varit väldigt isolerad nu. Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att jag hade orkat med det om jag inte hade haft internet att fördriva tid med.

Jo men internet förstärker ensamheten., då man kan sköta väldigt mycket via datorn.

Innan vart man tvungen att gå ut för att betala sina räkningar köpa varor osv..

Sen kan det vara lättare att anta en roll på "nätet"  

Och att folk väljer anonymitet när de skriver om ensamhet säger också hur stort tabu det är.

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton