Inlägg från: diamantina |Visa alla inlägg
  • diamantina

Är helt ensam till Julafton

Bara jag och hunden här, är väl självförvållat. Men rätt skönt att vara ensam ändå. Jag är riktigt trött på julhysterin, jag är inte troende så varför fira igentligen. Inga barn hemma och helt pank  :(

Ska bära in ved och tända i kakelugnen, duscha varmt, äta tomtegröt, gå ut med hunden, lyssna på radions julmusik, klappa katterna extra mycket, läsa intressanta saker på datorn och kanske titta på någon dokumentär senare. Är säker på att jag får dagen att gå.

Skulle gärna jobbat i dag i stället så man kunde känna sig mer uppskattad och nyttig, men min arbetsplats har massor av vikarier nu.

Som det känns nu så vill jag inte fira julafton något mer, är som Ts 34 år och måste väl kunna välja bort det tjatet. Men jag tycker om all fin belysning i och runt husen, det behöver vi så här års i detta mörka land.

Ts, du det ordnar sig, gör något du tycker om. Snart är det ljusare om kvällarna och vi kan längta till våren. :)

Kram alla      

• diamantina

Hallå. Jag vill fira en alternativ jul detta år. Var ensam förra julen och fick tid att tänka efter. Har en nyfödd nu att ta hand om, men inte mina andra barn. Ligger i vårdnadstvist med exet. Vill inte med ett falskt leende låtsas som om julen är underbar. Jag blir ju inte ensam då jag har sonen och sambo men vill ändå göra något för någon annan ensam om jag kan. <3

Svar på tråden Är helt ensam till Julafton